اولین روز از هفتمین دوره «اسوه» با طعم آموزش صوت، لحن و کیهان‌شناسی
کد خبر: 3631635
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

اولین روز از هفتمین دوره «اسوه» با طعم آموزش صوت، لحن و کیهان‌شناسی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دراولین روز از هفتمین دوره طرح آموزشی- تربیتی قاریان جوان و نوجوان «اُسوه»، کلاس‌های صوت و لحن با شور و حال خاصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از واحد اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، نوجوانان و جوانان طرح «اُسوه» بعد ازنماز صبح به ورزش پرداختند، از نکات قابل توجه در این دوره ورزش صبحگاهی بعداز نماز صبح به مدت 30 دقیقه به همراه نوای ضرب زورخانه‌ای و باستانی می‌باشد که با استفبال خوبی از سوی همه مخاطبین دوره از جمله مسئولین، کادر اجرایی و اُسوه‌ای‌ها روبرو شد.
پس از ورزش صبحگاهی و صرف صبحانه، کلاس‌های سه گروه فجر، نجم و شمس رأس ساعت 6:45 تشکیل شد. در کلاس فجر که با سابقه‌ترین قاریان جوان طرح اُسوه را تشکیل می‌دهند محسن یاراحمدی به تدریس مباحث تخصصی صوت و لحن پرداخت. همچنین در کلاس شمس که در رده سنی بعدی قرار دارند، سیدمحمد کرمانی نکات صوتی و لحنی مناسب با سن این گروه را بیان نمودند، نصرت الله عارف حسینی هم مباحث راجع به صوت زیبا و لحن متناسب با آیات  را در کلاس نجم مطرح کردند.
 براساس این گزارش، از ساعت 12 تا اذان ظهر، قاریان جوان و نوجوان اُسوه‌ای طبق سنت اسلام و پیامبر اعظم(ص) برای خواب ظهرگاهی(قیلوله) به محل استراحت خود رفتند. بعداز استراحت ظهرگاهی و اقامه  نماز ظهر و عصر و صرف وعده غذایی ناهار، شرکت کنندگان در این طرح  تاساعت 15:30 در اختیار خودشان بودند. از ساعت 15:30 تا 17 جلسه نجوم شناسی از نگاه قرآن با حضور آقای امیدیان برای تمامی گرو ه‌ها برگزار شد.
از مباحث مطرح شده در این جلسه می‌توان به نحوه خلقت آسمانها، سیارات و کرات و تطبیق آن با آیات و سور مبارکه قرآن و مباحث تخصصی نجوم و کهکشان‌ها نام برد و در آخرین برنامه روز اول هرکدام از گروه‌های فجر، شمس و نجم با مشاور تربیتی که از روحانیون برجسته و مبرز در امور تربیتی است به گفتمان‌های صمیمی، معرفتی و بصیرتی پرداختند.
حضور محمد تقی میرزاجانی، مدیر طرح اُسوه و برگزاری جلسه هماهنگی با دست اندرکاران جهت هرچه بهتر اجرا شدن این طرح  و اقامه نماز مغرب و عشاء پایان بخش روز اول هفتمین دوره طرح اُسوه بود.

captcha