شبکه‌های ماهواره‌ای عامل ترویج بی‌بند وباری و تزلزل بنیان خانواده
کد خبر: 3632160
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

شبکه‌های ماهواره‌ای عامل ترویج بی‌بند وباری و تزلزل بنیان خانواده

گروه فرهنگی: رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای با نمایش تصویرهای مبتذل و خلاف عفت عمومی یکی از عوامل ترویج بی‌بند وباری و تزلزل بنیان خانواده هستند.

محسن انصاری، رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: انحرافات جنسی و بلوغ زود رس در استان البرز بسیار چشم‌گیر است که خانواده‌ها درکنترل و پیشگیری از این گونه آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی خواهند داشت.
وی ادامه داد: انحرافات جنسی، بلوغ زودرس و روابط نامشروع بین دختران و پسران در سنین کم از جمله آسیب‌های اجتماعی است، که در آن جوانان کنترل رفتار نخواهند داشت و میل به روابط نامشروع خواهند داشت.
این مسئول افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته میل به روابط نامشروع جنسی در دختران بسیار کمتر از پسران بوده است و هیجان وبلوغ زود در سنین پایین در دختران با دست دادن با یک پسر و تنها شدن با آن خالی شده و میل چندانی به برقراری روابط جنسی وجود ندارد.
انصاری با اشاره به اینکه برقراری رابطه دوستی پسران با دختران صرفاً جهت ارتباط نامشروع جنسی و ارضا شدن است، خاطرنشان کرد: پسران صرف مسائل جنسی خود با دختران ارتباط می‌گیرند و هیچ برنامه ای برای تشکیل زندگی در آینده با دختران مذکور را نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: خانواده‌ها نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری در کنترل رفتار جوانان و جلوگیری از رخ دادن فساد و فحشا در جامعه دارند و مهم‌تر اینکه خانواده‌ها بایستی آموزش‌های لازم در ارتباط با نحوه برخورد با جوانان را ببینند تا تأثیر درستی داشته باشند.
رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز عنوان کرد: پخش فیلم و سریال‌های مستحجن از ماهواره‌ها،مهم‌ترین عاملی است که سبب بروز و شکوفا شدن انحرافات جنسی و بلوغ زود رس در جوانان شده است.
انصاری ادامه داد: رفتارها و صحبت‌های تحریک کننده، روحیه تنوع طلبی و عادی نشان دادن خیانت در این فیلم‌ها از جمله مواردی است که بلوغ زود رس و انحرافات جنسی در جوانان را شکوفا کرد.  
وی افزود: همچنین در دسترس بودن اینترنت و فضاهای مجازی و استفاده‌های نادرست از آن در به دست آوردن عکس و فیلم‌های نامربوط با زندگی اسلامی و دینی از موارد دیگری در زمینه فوق است. 
این مسئول ابراز کرد: وقتی بلوغ زودرس با کمک از موارد مذکور و خارج شدن از سبک زندگی اسلامی به ثمر بنشیند شاهد انحرافات جنسی در جوانان و بیراهه رفتن جوامع به سمت بی بندو باری خواهیم بود.
انصاری با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و حجم سنگین تأمین مخارج زندگی برای خانواده‌ها، گفت: متاسفانه در زمان حال و دلایل فوق شاهد نظارت پایین خانواده‌ها در کنترل رفتار جوانان وعدم محبتی صحیح هستیم.
وی خاطر نشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی و عدم محبت به جوانان زمینه‌ساز بلوغ زودرس و جذب به جنس مخالف خواهد بود.
رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز سومین استان مطرح در بحث طلاق است، بیان کرد: استان البرز به علت دارا بودن سه زندان بزرگ کشور در خود، این رتبه را دارا شده است.
انصاری افزود: همچنین با مهاجرت خانواده زندانیان از شهرهای دیگر به البرز و مستقر شدن در این شهر،باز هم بزهکاری‌ها رخ خواهد داد که متاسفانه این بزهکاری‌ها در دادگاه‌های البرز ثبت خواهند شد.
وی گفت: به عنوان مثال افراد زندانی در زندان رجائی شهر البرز که در بحث شرارت، خفت‌گیری و زورگیری فعالیت داشتند و همچنین افراد زندانی در زندان قزلحصار هم  که در زمینه فروش مواد مطرح بودند، افرادی هستندکه اکثراً ساکن شهرهای دیگری بودند که مجرم شناخته شده در این زندان‌ها حضور یافتند.
این مسئول در پایان بیان کرد:همین موارد مذکور رخ داده از جانب مجرمان شهرهای دیگر در البرز، سبب بالا رفتن آمار خشونت، اعتیاد و طلاق دراین شهر شده است.

captcha