تکلیف کابینه دوازدهم امروز مشخص می‌شود/ حضور رئیس‌جمهور برای آخرین دفاع
کد خبر: 3632271
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
با رأی اعتماد نمایندگان؛

تکلیف کابینه دوازدهم امروز مشخص می‌شود/ حضور رئیس‌جمهور برای آخرین دفاع

گروه سیاسی: امروز با پایان بررسی صلاحیت وزرای نیرو و ورزش و جوانان و دفاع پایانی رئیس‌جمهور از کابینه پیشنهادی، نمایندگان وارد رأی‌گیری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مجلس شورای اسلامی، امروز، یکشنبه 29 مرداماه، و پس از 5 روز و 8 نوبت کاری، با بررسی صلاحیت وزرای نیرو و ورزش و جوانان به موضوع بررسی کابینه دولت دوازدهم پایان می‌دهد.
پس از پایان بررسی این دو وزیر، رئیس جمهور در صحن علنی حضور یافته و آخرین دفاعیات خود را از کابینه ارائه می‌کند و پس از آن نمایندگان وارد رأی‌گیری خواهند شد و اعتماد یا عدم اعتماد خود را به هر یک از وزرا اعلام خواهند کرد.  
برطبق قانون جلسات مجلس، وزرای پیشنهای برای جلب اعتماد مجلس نیازمند رأی نصف به علاوه یک نمایندگان حاضر در جلسه خواهند بود.
یادآور می‌شود حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی 17 مردادماه در نامه‌ای به علی لاریجانی، اسامی 17 نفر از وزرای خود را اعلام کرد و تنها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود که در لیست انتظار قرار گرفت و معرفی نشد که براساس گفته‌های رئیس‌جمهور در روز اول بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس، دلیل آن انصراف فرد مدنظر رئیس‌جمهور در لحظات آخر بستن لیست وزرا بود و براین اساس این وزارتخانه فعلا با سرپرست اداره خواهد شد.

captcha