وجود 14000 موقوفه در مازندران
کد خبر: 3632601
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲

وجود 14000 موقوفه در مازندران

گروه اجتماعی: مدیر کل اوقاف و امرو خیریه مازندران گفت: استان مازندران ۱۴ هزار موقوفه دارد و حدود ۷۴ درصد از موقوفات مربوط به سید الشهدا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اوقاف و امرو خیریه مازندران امروز 29 مردادماه در آيين تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که در بقعه امامزاده محمد(ع) شهرستان نوشهر برگزار شد، با تشریح مسائل موقوفات و بقاع متبرکه اظهار کرد: در استان مازندران يك هزار و 222 امامزاده واجب التعظيم وجود دارد.
وي درباره  اهميت شهرهاي نوشهر و چالوس، افزود: شهرستان چالوس افتخار میزبانی و قدمگاه ۲۱ هزار شهید را دارد که افتخاری بزرگ برای مردم منطقه است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه اين استان ولایتمدار با یکهزار و ۲۲۲ امامزاده واجب التعظیم در کشور رتبه دوم را دارد، اظهار کرد: این امامزاده‌ها قطب فرهنگی هر منطقه‌ای است و همه اینها بیانگر دینداری مردم استان مازندران است.
حيدري با اشاره به اینکه استان مازندران ۱۴ هزار موقوفه دارد، افزود:  حدود ۷۴ درصد از موقوفات مربوط به سید الشهدا(ع) است.
وي با اشاره به اینکه مردم این استان جان نثار ولایت و ائمه عصمت هستند، افزود: امروز مردان ما نه تنها در مرز ایران بلکه حتی در سوریه و خارج از کشور جان خود را فدا می‌کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به تشریح شاخص‌های دولت اسلامی از دیدگاه رهبری پرداخت و گفت: در نظامی که به نام اسلام و امیرالمومنان(ع) است سلامت اعتقادی و اخلاق مسئولان شاخصی است که باید توسط مدیر و کارمند در این کشور مورد توجه قرار گیرد.
حیدری عنوان کرد: در دولت اسلامی رئیس این حکومت باید عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری را مورد توجه قرار دهد.
وي سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد و قانون‌گرایی را از جمله شاخصه‌ها در دولت اسلامی خواند و تصریح کرد: خدمت و خردگرایی و جمع‌گرایی باید توسط مدیران و کارمندان این دولت و نظام رعایت شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بزرگ‌ترین دغدغه امام جمعه شهرستان ساخت و تکمیل مکان مقدس امامزاده محمد(ع) نوشهر است، گفت: با توجه به اینکه میراث‌دار شهدا هستیم و بر سر سفره آنها روزی می‌خوریم بنابر این باید ویژگی‌هایی مانند اهتمام به علم و سعه صدر در این دولتی که به نام اسلام مزین است نهادینه شود.
حيدري در پايان گفت: وقف ميراث پيامبر بزرگ اسلام، اميرالمومنين(ع) و حضرت فاطمه(س) است بنابراين از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
به گزارش ایکنا، در این مراسم از تلاش‌های چهارساله بهزاد صادقی قدردانی و ابوذر زارعي به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت معارفه شد. 

captcha