جشنواره کتابخوانی رضوی؛ زمینه‌ساز آشنایی نسل جوان با مسائل دینی
کد خبر: 3632644
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
حسین‌زاده:

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ زمینه‌ساز آشنایی نسل جوان با مسائل دینی

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: امسال دومین سال برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان است و مردم با حضورشان در این جشنواره عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) اعلام کردند و این برنامه‌ها نسل جوان را با مسائل دینی آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان دیروز یکشنبه، 29 مرداد در مراسم اختتامیه استانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان گفت: هفتمین جشواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) که نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز سالانه به طور مستمر با هماهنگی بنیاد، جشنواره کتابخوانی را به منظور ترویج فرهنگ منور رضوی و اشاعه کتاب و کتابخوانی در جامعه برگزار می‌کند.
وی افزود: امسال دومین سال برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان است و مردم با حضورشان در این جشنواره عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار اعلام کردند و این برنامه‌ها نسل جوان را با مسائل دینی آشنا می‌کند.
حسین‌زاده تصریح کرد: 132 باب کتابخانه عمومی استان کرمان درباره جشنواره کتابخوانی رضوی فعالیت کردند و 6 عنوان کتاب به عنوان منابع برای جشنواره در نظر گرفته شد و تأکید بر این بود که همه سنین را شامل شود.
وی بیان کرد: بیش از 5هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان کرمان ارسال شد و بیش از 3هزار بروشور، 2هزار پوستر و 20هزار تراکت در استان کرمان برای معرفی و تبلیغ جشنواره کتابخوانی رضوی توزیع شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: در مدت برگزاری جشنواره تا 20 تیرماه امسال بیش از 51 هزار نفر در سطح استان کرمان در این مسابقه شرکت کردند که سال گذشته 21 هزار نفر شرکت کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه 9 درصد از کل شرکت کنندگان کشوری مربوط به استان کرمان بود، اظهارکرد: برگزیدگان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کتابخانه ها 775 نفر، حوزه استانی 33 نفر و در حوزه کشوری سه نفر از شهربابک، سیرجان و بافت بوده‌اند.
حسین‌زاده تصریح کرد: همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی برای ترویج فرهنگ رضوی که جای آن در خانواده‌ها خالی است، تلاش کردند.
captcha