قم؛ میزبان هفدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نداجا
کد خبر: 3633056
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹

قم؛ میزبان هفدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نداجا

گروه مسابقات: هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌ها و بانوان شاغل نداجا در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده، معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌ها و بانوان شاغل نیروی دریایی ارتش با حضور بیش از 250 نفر در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات، عنوان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و تفسیر در مقاطع فرزندان دختر و پسر، همسران کارکنان و همچنین بانوان شاغل به مدت سه روز از چهارم تا ششم شهریورماه در مجموعه فرهنگی ـ آموزشی یاوران مهدی برپا خواهد شد.
حسن‌زاده اضافه کرد: حضور حداکثری حافظان و برگزاری مسابقات در فضای معنوی در جوار مسجد مقدس جمکران و همچنین برپایی برنامه‌هایی چون فرهنگی و آموزشی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های امسال نیروی دریایی است.
معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌‌ها از حفاظ خردسال هفت ساله تا متسابقین 60 ساله حضور دارند که این نشان از پویایی و تحرک خانواده‌های قرآنی در اقصی نقاط پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش است.
وی با اشاره به برگزیده شدن50 نفر در این دوره از مسابقات، عنوان کرد: طی آیین اختتامیه از این برگزیدگان با اهدای جوایز و تقدیر تجلیل به عمل می‌آید.
حسن‌زاده اظهار کرد: منتخبان پس از طی یک دوره آموزش فشرده سپس در بازه زمانی 19 تا 22 شهریورماه در مرحله سراسری مسابقات خانواده‌ها و بانوان شاغل ارتش حضور پیدا می‌کنند.
معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی دریایی ارتش بیان کرد: از جمله اهداف اساسی برگزاری این مسابقات می‌توان به ترویج سبک زندگی قرآنی، عمل به آیات و مفاهیم نورانی قرآن و جذب نفرات جدید و ایجاد جو معنوی و شور قرآنی در سطح منازل سازمانی و شهرک‌های نیروی دریایی اشاره کرد.
همچنین در خبر دیگری از نیروی دریایی ارتش آمده است، فاطمه زهرا فتاحی، حافظ خردسال سه جزء از قرآن کریم و فرزند ناو استوار یکم حسین فتاحی از پرسنل منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش، طی رقابت‌های کشوری مسابقات کارته که طی ۲۶ و ۲۷مردادماه در کلاردشت مازندران برگزار شد، مدال طلا بدست آورد که آن را تقدیم مقام شامخ شهید مدافع حرم «محسن حججی» کرد.

فوری////قم؛ میزبان هفدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نداجا
فاطمه زهرا فتاحی، متولد ۱۳۸۹ از سرپل ذهاب از شهرستان‌های استان کرمانشاه است. وی از سن چهار سالگی حفظ قرآن را تحت نظارت اساتید قرآنی حیدری و ادریسیان آغاز کرده و هم اکنون حافظ سه جزء از قرآن است. وی از پنج سالگی ورزش کاراته را زیر نظر مربی مونا کهن قنبریان در بندر انزلی و در باشگاه شهید فاضل نیروی دریایی شروع کرد و تا کنون موفق به کسب شش مدال طلا که چهار مدالش کشوری و دو مدالش استانی است، شده است. همچنین پدر وی از قاریان برتر نیروی دریایی راهبردی ارتش است.
فوری////قم؛ میزبان هفدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نداجا
فوری////قم؛ میزبان هفدهمین مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نداجا
captcha