فرهنگ وفاق و همدلي در سايه ولايت؛ از شاخصه‌هاي مهم امنيتي
کد خبر: 3633901
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
آيت‌الله صفايي بوشهري:

فرهنگ وفاق و همدلي در سايه ولايت؛ از شاخصه‌هاي مهم امنيتي

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه بوشهر نيروي انتظامي ايران را نيرويي همدل و ولايت‌مدار خواند و گفت: فرهنگ وفاق و همدلي در سايه ولايت يكي از شاخصه‌هاي امنيتي است.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز یکم شهریورماه در ابتدای آئين معارفه فرماندهي جديد استان بوشهر با آيت‌الله غلامعلي صفايي بوشهري، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر ديدار كرد.

آيت‌الله غلامعلي صفايي بوشهري، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر وجود امنيت را يكي از عوامل زمينه‌ساز پيشرفت پايدار در فضاي ملي و بين‌المللي دانست و گفت: نيروي انتظامي مكلف امنيت دروني و بيروني در نظام است و لذا تجلي امنيت اگر در كشور وجود نداشته باشد به تمامي شاخصه‌هاي توسعه و پيشرفت آسيب وارد مي‌كند.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان بوشهر در ادامه نيروي انتظامي ايران را نيرويي همدل و ولايت‌مدار خواند و اظهار کرد: حمايت از نيروي انتظامي يك كار لازم است كه موجب اقتدار نظام و امنيت ملي مي‌شود و همه بايد به اين نيرو كمک كنند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر با اجراي طرح‌هاي دانش‌بنيان و پروژه همراهي مردم اشاره كرد و افزود: طرح خيرين امنيت در بحث ساخت و تجهيز پاسگاه‌ها در استان بوشهر به خوبي انجام شده است و اين نگاه و كارها بر اساس دانش و رويكرد ولايي در اين نيرو پيش مي‌رود. 

امام جمعه بوشهر به 936 كيلومتر مرز كرانه‌اي خليج فارس با اين استان اشاره كرد و گفت: خليج فارس به عنوان آبراه مهم و استراتژيك در منطقه است و استان بوشهر نيز به يك كليدور جهاني در عرصه تجارت تبديل شده است.

ثبت 6 قرن مقاومت عليه استعمار در پيشينه تاريخي استان بوشهر
آيت‌الله صفايي بوشهري افزود: 6 قرن مقاومت در پيشينه تاريخي استان بوشهر ثبت شده است و مردم دريادل بوشهر فقط به مدت 2 قرن جلوي استعمار انگليس ايستادگي و مبارزه و از مرزهاي آبراه خليج فارس دفاع كردند.

فرهنگ وفاق و همدلي در سايه ولايت يكي از شاخصه‌هاي امنيتي است
رئيس شوراي عالي حوزه‌هاي علميه استان بوشهر اظهار کرد: سطح امنيتي استان بوشهر از سال 91 تاكنون رشد داشته است و اين را محصول تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي كاركنان نيروي انتظامي استان بوشهر هستيم و اين نيرو براي جامعه يك بال است و اميد است كه با همدلي، ولايت‌مداري و وفاق بين پليس و مردم شاهد رشد امنيت بيشتر در جامعه شهري و روستايي استان بوشهر باشيم و لذا فرهنگ وفاق و همدلي در سايه ولايت فقيه يكي از شاخصه‌هاي امنيتي استان ولايت‌مدار بوشهر است.

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اين ديدار با بيان اينكه مرزباني از شهرها و برقراري امنيت داخلي يكي از وظايف نيروي انتظامي است، اظهار کرد: ما در نيروي انتظامي ايران به دنبال پياده‌سازي منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي در بدنه اين نيرو هستيم.

وي افزود: نيروي انتظامي در عرصه امنيت داخلي و اجتماعي در بين نيروهاي مسلح گام  هاي خوبي برداشته است و با اقتدار با بي‌نظمي‌ها برخورد مي‌شود.

پوشش انتظامي و ترافيكي بيش از 30 هزار مسجد در ماه رمضان و محرم
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نيروهاي پليس انتظامي و راهور در ايام مناسبت‌هاي فرهنگ ديني و به خصوص ماه رمضان، محرم و صفر، بيش از 30 هزار مسجد را پوشش انتظامي و ترافيكي مي‌دهند و برقراري نظم و امنيت در تشكل‌هاي مذهبي و مردمي يك موهبت الهي است.

اشتري با بيان اينكه پليس نيازمند امكانات پيشرفته و تجهيزات مكانيزمه بيشتر است، گفت: در استان بوشهر شاهد افزايش آمار كشفيات و كاهش وقوع جرائم بوده و هستيم و در بحث برقراري امنيت اجتماعي خدمات خوبي انجام شده است.

وي در پايان از تعامل و همكاري دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي در استان و كشور قدرداني كرد و افزود: نيروي انتظامي براي برقراري امنيت نيازمند تعامل و مشاركت همگاني هستيم.

یادآور می‌شود، طي حكمي در اين آئين از سوي حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار خليل واعظي به عنوان فرماندهي جديد نيروي انتظامي استان بوشهر منصوب و معرفي شد و سردار حيدر عباس‌زاده نيز به عنوان فرماندهي جديد نيروي انتظامي استان خوزستان معرفي شد.




حامد فکوری
captcha