گردهمایی رابطین کمیته‌های همکاری حوزه و آموزش و پرورش خاتمه یافت
کد خبر: 3634069
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

گردهمایی رابطین کمیته‌های همکاری حوزه و آموزش و پرورش خاتمه یافت

گروه حوزه‌های علمیه: گردهمایی رابطین کمیته‌های همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان‌ها امروز دوم شهریور ماه در قم خاتمه یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این گردهمایی از روز گذشته اول شهریور ماه در قم آغاز شد و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های روز اول بود.

وی در سخنانی گفت: باید بخشی از کارهای تربیتی در مساجد  و بوستان‌های محله و در محیط‌های سالم بیرون از مدرسه انجام شود همان طور که در برخی کشورها آموزش کشاورزی را در روی زمین کشاورزی به دانش‌آموز یاد می‌دهند.

ملکی عنوان کرد: ما تلاش داریم با توجه به اسناد بالادستی، که محور همه فعالیت‌های آموزش و پرورش است حرکت کنیم و این بدون حرکت واقع‌بینانه و هدفمند و مستمر حوزه علمیه قابل دست‌یابی نیست 

ارایه سخنان مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از دیگر بخش‌های این برنامه بود که وی نیز در سخنانی گفت: در تولید محتوا برای ائمه جماعات، برگزاری دوره های تخصصی انجمن مربیان و اولیاء در حوزه قرآن، عترت و نماز، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش احکام، اعزام مبلغ در ایام ویژه مثل محرم و فاطمیه و ...، در برگزاری اردوی راهیان نور و ... مشکلات زیادی داریم که حوزه علمیه می‌تواند در رفع این مشکلات کمک‌های شایانی به ما داشته باشد.

وی با اشاره به طرح سرباز طلبه که هم اکنون با حضور ۵۰۰ سرباز طلبه در اختیار آموزش و پرورش در حال اجراست تصریح کرد: این طرح باید با سرعت بیشتری اجرا و از ظرفیت این طلاب به خوبی بهره ببریم.

رونمایی از سامانه همگام و تبیین کلیات برنامه‌های سالانه ستاد همکاری‌ها همچنین دیدار با آیت‌الله نوری همدانی و بازدید از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از دیگر برنامه‌های روز نخست این گردهمایی بود.

در روز دوم این گردهمایی نیز که صبح امروز برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در سخنانی گفت: ارتباط مستمر باید با حوزه علمیه از سوی رابطین کمیته‌های استانی از یکطرف و ارتباط با آموزش و پرورش حفظ و اطلاع رسانی شود، همچنین بر حسن اجرای برنامه‌های مصوب نظارت کامل صورت بگیرد.

ارایه برنامه‌های مدیریت نظارت و ارزیابی عملکرد و ارایه گزارش دبیران از فعالیت آنان از دیگر برنامه‌های روز دوم همایش بود.

سیدحسام ملکی با بیان اینکه نظارت صرفا بر آموزش و پرورش نیست و حوزه علمیه نیز زیر ذره‌بین نظارتی قرار دارد تاکید کرد: گزارش عملکرد حوزه در این زمینه به زودی منتشر خواهد شد.

ملکی با اشاره به رونمایی از سامانه همگام و فعالیت آموزشی آن تصریح کرد: سامانه با هدف تسهیل در ارتباطات میان کمیته‌های استانی ایجاد شده است.

captcha