مهمترین هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای مجازی سالم است
کد خبر: 3635359
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
موسویان:

مهمترین هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای مجازی سالم است

گروه اجتماعی: رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهمترین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای مجازی سالم، مفید و ایمن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دکتر سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگاه آموزشی فضای مجازی در سالن دادگستری ایلام، اظهار کرد: این هدف مهم از طریق نشان دار کردن تمامی محتواها در فضای بازی صورت می گیرد به صورتیکه با اعطاء کد منحصربه فردی به نام "شامد" که مخفف شناسه ی الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال می باشد.
وی افزود: هر محتوا در فضای مجازی قابلیت راستی آزمایی و اعتبار سنجی را خواهد داشت ، در وب سایت ها و وبلاگ‌ها لگوی هوشمند نشان شامددار بودن سایت یا وبلاگ است بصورتیکه با کلیک برروی لگو مشخصات دارنده ی محتوا، موضوع، محتوا و ردهی سنی مخاطب محتوا مشخص می‌شود، از سوی دیگر چنانچه مخاطب مایل باشد می‌تواند در نظر سنجی از سایت مورد نظر شرکت کنند.
موسویان اظهار کرد: همچنین در صورت بروز شکایات و روئیت تخلف مخاطب می‌تواند مورد را برای مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارسال کند.
رئیس مرکز فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خصوص صفحات در شبکه‌های اجتماعی و کانال ها در صورت شامددار بودن امکان اعتبار سنجی وراستی آزمایی و همچنین ارائه نظر و شکایت از سمت مخاطب وجود خواهد داشت،تا نیمه شهریور ماه جاری نرم افزارهای کاربردی موبایلی با همکاری اپسترها دارای نشان و شامد وابسته به آن خواهد بود.
وی یادآور شد :تقاضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عموم مردم این است که محتوا در فضای مجازی بدون شامد را معتبر نداند و برای اطمینان خاطر از ضرر و زیان احتمالی تنها از محتواهای دارای شامد بهره‌گیری کنند.
موسویان عنوان کرد: با این روش با نشاندار کردن محتوا و بسترهای دارای محتوا هدف رسیدن به فضای مجازی سالم، مفید و ایمن که بعنوان طرح سما شناخته می شود حاصل خواهد شد.
captcha