شیوه‌های مدیریت اسلامی در شوهرداری رمز موفقیت زنان است
کد خبر: 3635893
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

شیوه‌های مدیریت اسلامی در شوهرداری رمز موفقیت زنان است

گروه اجتماعی: کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: به کارگیری اصول و شیوه‌های مدیریت اسلامی در شوهرداری، خانه داری و تربیت فرزند ازرموز موفقیت زنان است.

معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با اشاره به نقش زن در مدیریت خانواده گفت: شوهرداری، خانه داری و مادری سه وظیفه اصلی زن در خانواده است، اگرچه اسلام مدیریت خانواده را بر مرد واگذار کرده است، ولی نباید نقش مدیریتی زن را در ایفای وظایف یاد شده نادیده گرفت .

وی در ادامه افزود: آنچه یک زن نمونه را در ایفای وظایف خود در خانه و خانواده موفق می‌کند، به کارگیری اصول و شیوه‌های مدیریت اسلامی در شوهرداری، خانه داری و تربیت فرزند است. از این رو موفقیت مرد در مدیریت خانواده نیز تا حد زیادی به معاونت و همکاری زن وابسته است.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت که هرکدام از مرد و زن در حوزه خانواده بهره‌ای از مدیریت دارند. از این رو نقش زن در مدیریت خانه و خانواده اگر بیشتر از مرد نباشد کم تر نیست.

هوشمند گفت: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: «الرجل راع علی اهل بیته و هو مسئولُ عنهم و المراةُ راعیه علی بیت بعلها و ولده و هی مسئوله عنهم» مرد سرپرست و نگهبان اعضای خانواده خویش و در برابر آنان مسئول است و زن سرپرست و نگهبان خانه، شوهر و فرزندان است درباره آنها بازخواست می‌شود.

وی ادامه داد: زن از این که در موقعیت شوهرش سختی‌های زندگی مشترک را تحمل می‌کند به شوهرش مشورت فکری می‌دهد ، از او دلجویی می‌کند، سختی‌های زندگی را با درایت خود برایش آسان و ناچیز جلوه می‌دهد، از جهات روحی تقویتش می‌کند تا بتواند با سختی‌های زندگی مبارزه کند و با نشاط و دلگرمی و با توکل به خداوند به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

captcha