آمادگی 140 پایگاه کمیته امداد کرمانشاه برای دریافت نذورات عید قربان
کد خبر: 3636565
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

آمادگی 140 پایگاه کمیته امداد کرمانشاه برای دریافت نذورات عید قربان

گروه اجتماعی: معاون کمیته امداد استان کرمانشاه، از آمادگی 140 پایگاه این نهاد در عید قربان برای دریافت نذورات خیران در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد استان کرمانشاه، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه ضمن اعلام تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات مردمی، گزارشی از برنامه‌های اجرایی این نهاد در عید سعید قربان ارائه کرد.
غلامرضا نصوری، با بیان اینکه در عید قربان امسال 140 پایگاه ثابت و سیار با همکاری مراکز نیکوکاری به منظور جمع‌آوری نذورات و قربانی‌های مردم خیر استان دایر خواهد شد، گفت:  کلیه دفاتر این نهاد در شهرستان‌های استان نیز در روز عید آماده دریافت نذورات مردمی خواهند بود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان کرمانشاه افزود: پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در روز عرفه همزمان با شروع دعای پرفیض این روز در استان مستقر و آماده دریافت نذورات و قربانی‌های خیران خواهند بود.
وی گفت: پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات مردم خیر طی روز عرفه در نوار مرزی خسروی، مساجد جامع و مزار شهدای شهرستان‌ها دایر و در روز عید سعید فطر این پایگاه‌ها در مراکز خرید، فروش و کشتار دام و معابر و میادین اصلی شهرستان‌ها مستقر خواهند شد.
نصوری با یادآوری اینکه مردم خیر و نیکوکار استان کرمانشاه در عید قربان سال ۹۵ بیش از چهار میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال نذورات به پایگاه‌های کمیته امداد اهدا کردند، اظهار کرد: امسال با مشارکت مردم خیر استان کرمانشاه میزان کمک‌ها و نذورات اهدایی در عید قربان به ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کند.
نصوری با اشاره به اینکه این نهاد به منظور سهولت در توزیع نذورات مردمی، خانوارهای نیازمند به این نذورات را از پیش‌شناسایی کرده است، گفت: نذورات مردم در همان روز عید بین خانوارهای تحت حمایت توزیع شده و به هر خانوار حداقل دو کیلوگرم گوشت اهدا خواهد شد.
وی همچنین به آن دسته از کمک‌های مردمی که در عید سعید قربان به‌صورت نقد به پایگاه های امداد اهدا می شود اشاره و تأکید کرد: این نذورات نقدی نیز  به گوشت گرم تبدیل شده و بین خانوارهای نیازمند و محروم استان توزیع می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان کرمانشاه عنوان کرد: آن دسته از همشهریان و نیکوکارانی که قادر به خرید گوسفند نیستند نیز می‌توانند گوسفندی را به طور مشترک با سایر خیران خریداری و به کمیته امداد اهدا کنند.
نصوری ضمن تشکر از خیران و نیکوکاران که همواره یاری رسان این نهاد در کمک به نیازمندان واقعی بوده‌اند، ابراز امیدواری کرد: خیران در عید قربان امسال نیز با کمک‌های بی‌دریغ خود شکوفه‌های لبخند را بر لب نیازمندان و محرومان بنشانند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان کرمانشاه در پایان گفت: مردم خیر و نیکوکار استان کرمانشاه در عید قربان سال ۹۵ بیش از چهار میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال نذورات و قربانی به پایگاه‌های کمیته امداد اهدا کردند.
captcha