برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی
کد خبر: 3637669
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین دوره استانی تربیت مربی قرآن کریم از یازدهم شهریور در خراسان‌جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی عباسی امروز 12 شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این دوره تربیت مربی تعداد 56 نفر از حافظان قرآن کریم خراسان‌جنوبی و سیستان و بلوچستان شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: نخستین دوره استانی تربیت مربی حفظ قرآن کریم از ساعت 15 عصر روز جمعه مصادف با روز عید قربان پذیرش مربیان آغاز شد.

وی ادامه داد: این دوره با حضور استاد کشوری حجت الاسلام و‌المسلمین سید‌عباس مهندسی «دبیر ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم کشور» همراه بوده و امروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

عباسی تصریح کرد: در پایان به تمامی شرکت کنندگان در این دوره گواهینامه معتبر کشوری اعطا خواهد شد.

اعزام متسابقین خراسان جنوبی به مسابقات کشوری

وی اظهار کرد: 5 نفر از متسابقین رشته‌های معارف، اذان و دعاخوانی از خراسان جنوبی به چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله کشوری به استان آذربایجان غربی(ارومیه) اعزام شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیره خراسان جنوبی گفت: بهترین سنین آموزش قرآن در کودکی و در داخل خانه است.

وی ادامه داد: پدران و مادران برای فرزندان دو وظیفه دارند که اول گذاشتن نام مناسب و دیگری آموزش قرآن برای فرزندانشان است که باید در عمل به آموزه‌های قرآن اهتمام لازم را به خرج دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیره خراسان‌جنوبی با اشاره به تلاوت قرآن از سوی کودکان و تربیت دینی، افزود: تلاوت قرآن در روح فرزندان و در صفای باطن آن‌ها اثرگذار است.

عباسی در مورد روند برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله کشوری توضیح داد و گفت: این مسابقات از 11 شهریور ماه آغاز و تا 13 شهریور ماه متسابقین به رقابت می‌پردازند.

captcha