800 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد گیلان آزاد شدند
کد خبر: 3639318
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
سال گذشته؛

800 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد گیلان آزاد شدند

گروه اجتماعی: مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته 800 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد گیلان با حمایت مردم آزاد شدند، تاکید کرد: بطور کلی در سطح کشور 9 هزار نفر آزاد شدند که تعداد زندانیان آزاد شده گیلانی 10درصد این آمار را به خود اختصاص داده که رقم خوبی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، احمد کامران زاده در مراسم جشن گلریزان آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد «پویش مهربانی» که امروز در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برگزار شد، اظهار کرد:محافل خیر و کمک به همنوع به سندیت قرآن کریم در روز قیامت برای ما بازپخش می شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان با بیان اینکه زندانیان جرایم غیر عمد هیچ قصد و اراده ای با هدف ارتکاب جرم نداشتند، افزود: این افراد در اثر حوادث کارگاهی، اشتباهات حقوقی و ناآگاهی به زندان افتاده اند و هیچ پیشینه سوء دیگری ندارند.

وی با بیان اینکه جرایم غیرعمد برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد، گفت: باید با کار خیر و کمک به آزادی این افراد گرفتار از خدا بخواهیم اینگونه بلاها و گرفتاری ها را از مسیر زندگی ما دور کند.

کامران زاده با بیان اینکه همه ما شاهد حضور پرشور و فعالیت همه جانبه زنان گیلانی در عرصه های مختلف هستیم، گفت: همت بلند زنان گیلانی در برهه های مختلف اثبات شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان با اشاره به برگزاری مراسم گلریزان در مناسبت های مختلف، ادامه داد: این جشن گلریزان ویژه زنان در بند با جرایم مالی غیرعمد است که بیشتر آنان در اثر غفلت و ناآگاهی و اعتماد بیجا به زندان افتادند.

وی با تاکید بر اینکه کار عاطفی، الهی و خداپسندانه کمک به همنوع باید بصورت مستمر در استان پایه گذاری شود، گفت: داشتن سهم در کارهای خیر فرصتی ارزشمند برای انسان است زیرا هر کس در آخرت آنچه را درو می کند که در دنیا با اعمال خود کاشته است.

کامران زاده با بیان اینکه در سال گذشته 800 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد گیلان با حمایت مردم آزاد شدند، تاکید کرد: بطور کلی در سطح کشور 9 هزار نفر آزاد شدند که تعداد زندانیان آزاد شده گیلانی 10درصد این آمار با به خود اختصاص داده که رقم خوبی است.

مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان با بیان اینکه طبق گزارش ستاد دیه استان در هفت سال گذشته بیش از 7هزار و 666 زندانی گیلانی با حمایت مردم، دولت و مجلس آزاد شدند، گفت: هدف از مشارکت در این اقدامات خیر و خداپسندانه تنها جلب رضایت خدا و کسب ره توشه آخرت است.

یادآور می شود، در این مراسم با حمایت مردم و مسئولین استان و حمایت حداکثری بانوان بیش از  500 میلیون ریال در این جشن گلریزان برای آزادی زندانیان زن جرایم غیرنقد جمع آوری شد که امیدواریم با حمایت پرشور مردم استان بتوانیم تا فرصت عید غدیر مبالغ بیشتری برای این عزیزان جمع آوری کنیم و همه در آزادی این زنان سهیم باشیم.

علاقمندان می توانند کمک های خود را به  شماره حساب ستادیه استان 549623125  نزد بانک کشاورزی واریز کنند، این شماره حساب مختص آزادی زنان زندانی با جرائم غیر عمد است.

 

 

captcha