تشییع پیکر شهید جنگجو در تبریز
کد خبر: 3639358
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
شهید حسن جنگجو؛ «فهمیده‌‌ آذربایجان»/4

تشییع پیکر شهید جنگجو در تبریز

گروه اجتماعی: پیکر مطهر شهید حسن جنگجو که به شهید فهمیده‌ آذربایجان شهرت داشت با حضور گسترده مردم و مسئولان در تبریز تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، پیکر مطهر شهید حسن جنگجو که به شهید فهمیده‌ آذربایجان شهرت داشت امروز 15 شهریورماه با حضور حجت الاسلام ال هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و حضور گسترده مردم و مسئولان در تبریز تشییع شد.
تشییع پیکر شهید جنگجو در تبریز
این شهید والامقام درسال 62 ،پس از عملیات خیبر مفقود الاثر شد و پیکرش پس از 34 سال دیروز به زادگاهش بازگشت.
با آغاز جنگ تحمیلی او و چند تن از دوستان مسجدی اش عازم دزفول شدند و بعد از طی دوره آموزشی، مسئولان مربوطه به علت کوچک بودن جثه و قد وی از اعزام او به خط مقدم جبهه خودداری کردند.
ولی او این آتش اشتیاق را تاب نیاورد و حضور در خط مقدم را بر اقامت در تبریز ترجیح داد و دوباره با اصرار بسیار وارد گروه شهید چمران شد.
در موقع شهادت شهید چمران در مرخصی بود که به محض شنیدن این خبر دوباره به جبهه برگشت و تنها پیامش به خانواده اطاعت از امام امت و ولایت فقیه و حضور در تمام صحنه‌ ها بود.
شهیدحسن جنگجو در عملیات «فتح‌المبین» و«مسلم بن عقیل» شرکت فعال داشت و در عملیات «مسلم بن عقیل» از ناحیه صورت و در عملیات «والفجر 4 »از ناحیه پا و برخی قسمت‌های بدن  زخمی شده بود و هنوز کاملا بهبود نیافته بود که باز عازم جبهه شد.
در موقع اعزام از او خواستند تا خوب شدن پایش صبر کند اما او چنین فریاد برآورد:« پای برهنه با دشمن خواهم جنگید.»
در آخرین وداعش به خانواده گفت:«این بار شهید خواهم شد.» و خداحافظی کرد و رفت.
این بسیجی در عملیات پیروزمندانه خیبر شرکت کرد و همچنان که گفته بود بنا به اظهار همسنگران خود پا برهنه در جزایر مجنون گام نهاد و جنگید تا به شهادت رسید.


captcha