برگزاری جشن ولایت در 10 امامزاده و مکان متبرکه شوشتر
کد خبر: 3639781
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

برگزاری جشن ولایت در 10 امامزاده و مکان متبرکه شوشتر

گروه اجتماعی: همزمان با روز عید سعید غدیر، جشن ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و سادات در 10 امامزاده و مکان متبرکه شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، میثم نودهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر با بیان اینکه این اداره برای ترویج فرهنگ غدیر و ایجاد شور و نشاط در میان آحاد مردم جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی را برگزار می کند گفت: همزمان با روز عید سعید غدیر، جشن ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و سادات در 12 امامزاده و مکان متبرکه شهرستان برگزار می شود.

وی گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با عید سعید غدیر خم در راستای ترویج فرهنگ ولایت و امامت و مودت اهل بیت(ع) و به منظور تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی روز عید غدیر و روزهای منتهی به این عید بزرگ در امام زادگان و اماکن متبرکه شوشتر و  برگزار می شود.

نودهی از برگزاری مراسم ویژه روز عید سعید غدیر و تکریم سادات در امام زادگان  خبر داد و افزود: یکی از سنت های قدیمی و ارزشمند در جامعه اسلامی در روز عید غدیر حضور در امام زادگان و رسیدن به محضر سادات جهت تجدید میثاق و بیعت با آنها در روز عید و عرض تبریک به آنها است. ضمن اینکه علاوه بر برگزاری جشن‌های متداول عید غدیر به دنبال ‌آن هستیم تا برنامه‌های جدید فرهنگی را در امامزادگان و اماکن متبرکه کشور گسترش دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر با اشاره به دیگر برنامه های اداره اوقاف در این ایام افزود: اداره اوقاف با اعزام روحانی و مبلغ دینی، مداح و سخنران به بقاع متبرکه سعی دارد نسبت به ترویج فرهنگ ولایی و جشن های مذهبی و مردمی اقدام کند.

رئیس اداره اوقاف از برگزاری همایش بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر خبر داد و افزود: همایش بانوان ولایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تکریم بانوان  در آستان مقدس امام زادگان و اماکن متبرکه شاخص برگزار می شود ضمن اینکه در این مراسم از مادران شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

نودهی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ویژه این سازمان راه اندازی کاروان شادی جشن غدیر از یک نقطه مشخص در سطح شهرها به سمت امامزاده عبدالله(ع) همراه با برنامه های شاد و مدیحه سرایی و همراهی مردم با اجرای آیین های نمایشی‌ است.

captcha