دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه خواهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3641092
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه خواهران برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر دومین همایش فضای مجازی حوزه خواهران از برگزاری این همایش در روزهای 27 و 28 شهریورماه جاری در مرکز مدیریت حوزه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمدتقی جلیلی، دبیر دومین همایش فضای مجازی حوزه خواهران که با موضوع بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی برگزار می‌شود امروز 21 شهریور در نشستی خبری گفت: دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه خواهران در فضای مجازی دو ویژگی دارد.

وی در تشریح این ویژگی‌ها بیان کرد: همایش اول با 120 فعال فضای مجازی تشکیل شد ولی این همایش با حضور 300 نفر برگزار خواهد شد.

جلیلی اظهار کرد: دومین ویژگی نیز موضوع همایش است؛ زیرا این موضوعی است که تاکنون مورد توجه نبوده و به آن پرداخته نشده است و برای اولین بار در قالب این همایش در حال طرح شدن است.

دبیر این همایش با بیان اینکه افراد دعوت‌شده از سرویس کوثرنت و کوثر بلاگ ما هستند اظهار کرد: فراخوان ثبت آثار بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی تا 15 شهریورماه انجام شد و 755 اثر به دبیرخانه رسیده که 46 درصد وبلاگ نوشت، 25 درصد لینک مستقیم مطلب در کوثرنت بوده و 18 درصد کوتاه‌نوشت و ده درصد آثار نیز مطالب شبکه های اجتماعی دیگر بوده است.

وی افزود: آثار تا 23 شهریور داوری و نفرات برگزیده نیز در مراسم اختتامیه که 27 و 28 شهریور ماه برگزار می‌شود تجلیل خواهند شد. 

جلیلی تصریح کرد: نقش زبان هنر در بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی، ضرورت و روش‌های جریان‌سازی مسایل زنان در فضای مجازی و نقش مخاطب در تولید محتوا از جمله آثاری است که در این همایش ارایه خواهد شد.

وی بیان کرد: کارگاه‌هایی نیز چون کارگاه روایت محتوای دینی و بررسی به شیوه های پرداخت کلامی در حوزه های علمیه، کارگاه پاسخگویی به شبهات با رویکرد شیوه های پاسخگویی و کارگاه مهارت های ارتباط موثر در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

دبیر همایش گفت: سخنران اصلی این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی و خوراکیان هستند که در روز اول همایش سخنرانی دارند و در کنار این همایش نیز نشست بیان تجارب فعالان فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی در حوزه خواهران قدمت چندانی ندارد به همین دلیل همایش اول با هدف احصاء ظرفیت‌ها و به رسمیت شناختن بانوان فعال برگزار شد و در این دوره این روند تقویت خواهد شد.

captcha