ضرورت تشکیل گروه همیاران محرم در مناطق رشت
کد خبر: 3641315
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
شهردار رشت تاکید کرد:

ضرورت تشکیل گروه همیاران محرم در مناطق رشت

گروه اجتماعی: نصرتی از ضرورت تشکیل گروه همیاران محرم خبر داد و گفت: مناطق و سازمان ها می توانند با متمرکز کردن حمایت های خود با شهرداری رشت نقش بسزایی در توزیع عادلانه حمایت مادی از هیات های مذهبی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مسعود نصرتی، شهردار رشت امروز، 21 شهریور در نشست هم اندیشی با شهرداران مناطق پنجگانه در راستای برنامه ریزی ویژه برای برگزاری مراسم دهه محرم، با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسمی متفاوت با سال های گذشته خاطرنشان کرد: این جلسه در راستای همفکری و انجام کار تلفیقی شهرداری های مناطق با سازمان های مرتبط جهت اجرای برنامه های خلاقانه و متفاوت است.

وی با تاکید بر پرهیز از دولتی کردن مراسم دهه محرم، یادآور شد: هرگاه برنامه ای از صفر تا صد برگزاری آن دولتی شود از جایگاه مردمی دور خواهد ماند. بنابراین اگر می خواهیم مراسم و عزاداری ویژه ماه محرم به عنوان تاثیرگذارترین جریان مذهبی همچون جشن عید شعبان موفق شود باید به صورت خودجوش و مردمی اداره گردد.

شهردار رشت افزود: با توجه به مدت کوتاه باقی مانده تا ماه محرم شایسته است تا با همفکری مسئولین شهرستانی، نیروی انتظامی، کلنون های مساجد و صدا و سیما در برگزاری هرچه بهتر مراسم ایام محرم گام برداشت.

نصرتی از ضرورت تشکیل گروه همیاران محرم خبر داد و گفت: مناطق و سازمان ها می توانند با متمرکز کردن حمایتهای خود با شهرداری مرکز نقش بسزایی در توزیع عادلانه حمایت مادی شهرداری با هیاتهای مذهبی داشته باشند.

فاطمه قدیمی، مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری رشت نیز، با اشاره به پراکندگی برگزاری مراسم های مذهبی ویژه دهه محرم در سطح شهر عنوان کرد: سیاهپوش کردن ساختمان مرکزی و ساختمان شهرداری از وظایف هر ساله روابط عمومی در ایام محرم است.

وی گفت: علاوه بر برگزاری جلسات شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی با هیات مذهبی در  سال گذشته جلسه ای نیز با پیرغلامان که یک کار متفاوت و معنادار بود از سوی روابط عمومی شهرداری رشت برگزار شد.

مسئول روابط عمومی شهرداری رشت با ارائه پیشنهاد ایجاد کمپین نذر فرهنگی، تصریح کرد: با برپایی این کمپین ها و ایستگاهها در هر منطقه می توان گام های خوبی در راستای توزیع غذای نذری به افراد مستحق همچون دیوار مهربانی و یخچال مهربانی برداشت.

قدیمی با تاکید بر نقش پر رنگ پاکبان ها در زیباسازی شهر تصریح کرد: سال گذشته با همیاری سازمان های مردم نهاد اقدامات خوبی در زمینه پاکسازی و جمع آوری ظروف غذایی یکبار مصرف رها شده در خیابانهای سطح شهر انجام شد که امسال نیز انجام این برنامه پیشنهاد می گردد.

علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت نیز در ادامه، با تاکید بر بودجه تعریف شده سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی در راستای اجرای مراسم های دهه عاشورا خاطرنشان کرد: نظام مند کردن چاپ بنرها، برپایی حسینیه شهدا و کمک به هیات های مذهبی، هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، برپایی نمایشگاه ویژه ایام محرم و برپایی سوگواره عاشورایی از جمله برنامه هایی است که هر ساله توسط این سازمان در ایام دهه محرم است.

وی با ارائه پیشنهاد برپایی خیمههای بینالحرمین در سطح شهر گفت: شایسته است تا ظرف مدت مشخص مدیران مناطق و مدیران ستادی برنامه های خود را در راستای برنامه متفاوت ویژه ایام دهه محرم به شهردار ارائه دهند.

captcha