چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن پایان یافت
کد خبر: 3642904
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن پایان یافت

گروه مسابقات: آیین پایانی چهامین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان، عصر امروز، 26 شهریورماه در آذربایجان غربی برگزار شد.

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن پایان یافت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیین پایانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان، امروز، 26 شهریورماه با حضور مسئولان و مدیران قرآنی استان و جمع کثیری از جامعه قرآنی در حسینیه ثارا‌لله(ع) ارومیه برگزار شد.
این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه اسراء پرداخت.
اجرای این مراسم با سیدوحید مرتضوی، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما بود و سپس گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات به سمع و نظر حاضران در سالن رسید.
در بخش ابتدایی این مراسم از برگزیدگان رشته حفظ 10 جزء قرآن و قرائت ترتیل با حضور مسئولان و مدیران قرآن کشور و استان آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد و در ادامه نیز از آیت‌الله سیدعلی‌اکبر قریشی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه به دلیل سال‌ها مجاهدت و مؤانست با قرآن کریم تقدیر به عمل آمد.
در ادامه نیز نماهنگی با موضوع دفاع مقدس و بزرگداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پخش شد و سپس از خانواده شهید «مصطفی محمدنژاد» از شهدای آذربایجان غربی و ارومیه که از حافظان قرآن هستند طی این مراسم تجلیل به عمل آمد.
بخش دیگر این مراسم پخش کلیپی از مرحومه «بشری فلکی» از داوران قرآن کریم در بخش وقف و ابتدا و تجوید به سمع و نظر حاضران در حسینیه ثارالله رسید و در ادامه از منتخبان رشته حفظ 20 جزء  تجلیل به عمل آمد.
سپس گفت‌وگوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با سیدوحید مرتضوی، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما انجام شد.
وی با اشاره به حضور حدود ۹۰۰ نفر از بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: این برنامه به ظاهر، حس رقابت است، اما در واقع نوعی خدمت بزرگی به ساحت مقدس قرآن و اهل‌ بیت(ع) است که در این دوره از مسابقات مقام معظم رهبری از مسابقات بین‌المللی قرآنی به عنوان حسنه بزرگ یاد کردند.
نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشکر از داوران و قاریان و حفاظ و تمامی متسابقین و مجریان امر که در برپایی این برنامه قرآنی مشارکت داشته‌اند، اضافه کرد: اینها خدمت به قرآن کرده‌اند و در این عرصه بحث برنده و بازنده مطرح نیست چون همه افرادی که در این برنامه حضور داشتند، برنده هستند.
در ادامه کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری پخش شد و سپس گروه هم‌خوانی حافظان جامعةالقرآن استان تهران به همخوانی قطعه‌ای از سوره مبارکه الرحمن و قطعه دیگر از سوره مبارکه حجرات پرداختند.
سپس  از برگزیدگان رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل نیز با حضور مسئولان و اهدای جوایز و لوح تقدیر به عمل آمد.
بنابر گزارش ایکنا، از بخش اول فراخوان جشنواره ملی مشکات که شامل آثار کوتاه تصویری چون فیلم کوتاه، موشن گرافیک، مستند، تیزر و آثار کوتاه رادیویی نمایش‌های کوتاه، مستند‌های کوتاه و گزارش کوتاه و آثار کوتاه داستانی چون داستانک، داستان کوتاه و فیلم‌نامه‌های کوتاه با موضوع قرآن کریم و با استفاده از مفاهیم ارزشمند قرآنی در حوزه‌های سیما و صدا و آثار مکتوب است، رونمایی شد.
سپس قرعه‌کشی انتخاب میزبان‌های مسابقات سراسری قرآن کریم در سال‌های 1398، 1399 و 1400 انجام گرفت و در ادامه نیز نشان میزبانی شهر اراک برای چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری به مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار استان مرکزی اهدا شد.
در پایان نیز حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از دست‌اندرکاران اجرایی و مشارکت‌کنندگان این رویداد بزرگ قرآنی تقدیر و تشکر کرد.
یادآور می‌شود، مسابقات بخش بانوان با حضور بیش از 400 نفر از ۱۹ تا ۲۶ شهریورماه طی دو بخش و در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل و همچنین رشته‌های معارفی شامل حفظ و معارف احادیث، معارف و حفظ موضوعی و مدیحه‌سرایی و همخوانی، معارف تفسیر در آذربایجان غربی برپا شد.
captcha