آمادگی وزارت ارشاد برای ساخت سالن نمایش در ایلام
کد خبر: 3643550
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

آمادگی وزارت ارشاد برای ساخت سالن نمایش در ایلام

گروه فرهنگی: مدیرکل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای ساخت سالن اختصاصی اجرای نمایش هنرمندان تئاتر این استان با حمایت این وزارتخانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مهدی شفیعی، مدیرکل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر ایلام، اظهار کرد: برای ساخت این سالن پلاتو ٣٠٠ میلیون ریال اعتبار اولیه در نظر گرفته شده تا پس از ساخت در اختیار انجمن هنرهای نمایش استان ایلام قرار گیرد.
وی از آمادگی این وزارتخانه برای توسعه سالن های نمایش در شهرهای مختلف کشور با مشارکت استانداری ها و شهرداری‌ها در قالب تفاهم‌نامه برای توسعه هنر تئاتر خبر داد تا کمبودهای زیرساختی این هنر در کشور رفع شود.
مدیرکل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جایگاه تئاتر در نظام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است، گفت: هنر تئاتر در قوانین بالادستی به عنوان مقوم فرهنگ بوده و وجود ٦٠ دانشکده تخصصی تاتر در کشور بیانگر ضرورت وجود این هنر در جامعه است.
شفیعی اضافه کرد: یکی از معیارهایی که فرهنگ هر کشور با آن سنجیده می شود تعداد صندلی های تئاتر است و توسعه فضاهای این هنر نمایشی برای احیا این هنر در دستور کار قرار دارد.
وی با یادآوری اینکه هنرمندان تئاتر آثار خود را متناسب با ضرورت‌های جامعه تولید و اجرا کنند ، یکی از این موراد تقویت هنر تئاتر خیابانی است، ما مدیران موظفیم شرایط لازم را برای فعالیت هنرمندان فراهم تا با جلوگیری از تمرکز زدایی فعالیت ها از مهاجرت هنرمندان از استان های محل سکونتشان جلوگیری شود.
مدیرکل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر احترام و تکریم از هنرمندان حوزه تئاتر به عنوان افرادی نجیب و مسوولیت پذیر، گفت: قانونگذار نظارت بر این هنر نمایشی را به شورای تئاتر متشکل از متخصصان این رشته واگذار کرده که آگاه به مسایل سیاسی، دینی و آگاه به خصوصیات این رشته باشند.
گفتنی است، بیش از ٧٠٠ نفر در استان ایلام در قالب بیش از ٤٠ گروه نمایشی عضو انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام هستند و در هفت سالن نمایش های خود را اجرا می کنند
captcha