حضور ۱۷۰ هزار فعال قرآنی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3644377
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

حضور ۱۷۰ هزار فعال قرآنی در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، گفت: به برکت انقلاب اسلامی نزدیک ۴ دهه است که در تبریز و استان هویت قرآنی و اسلامی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر فعال در عرصه قرآنی تربیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رحیم وظیفه شعاع، مدیر مهد قرآن و عترت استان، امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید مؤسسه مهد قرآن تبریز و استودیوی تخصصی قرآن کریم گفت: به برکت انقلاب اسلامی نزدیک ۴ دهه است که در تبریز و استان هویت قرآنی و اسلامی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر فعال در عرصه قرانی ،۵۰۰ حافظ قرآن و ۶۰۰ مربی قرآنی تربیت شده است.
وی افزود: هر روز شاهد توسعه و گسترش کمی و کیفی مجموعه هستیم و لازم است ار مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان تقدیر به عمل بیاوریم چراکه امروز با راهنمایی این عزیزان در افتتاحیه این استودیو حضور داریم.
وظیفه شعاع، ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته یک حرکت ماندگار قرآنی که گسترش پیدا کرده طرح تلاوت نور بود که هر شخص بعد از نماز موظف به قرائت یک صفحه قرآن است.
مدیر مهد قرآن و عترت آذبایجان‌شرقی افزود: با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۴ سال قبل شروع به احداث این ساختمان کردیم و ۴ ماه پیش این پروژه به اتمام رسید.
وی گفت: در شروع فعالیت این موسسه ۶۰ نفر در سطح پیش دبستانی پذیرش شدند و به طور کلی۴۰۰ نفر دانش آموز فعال در زمینه قرآنی در این موسسه در حال آموزش هستند.
وظیفه شعاع، با اعلام اینکه همزمان با افتتاح استودیوی قرآنی شاهد افتتاح ساختمان جدید موسسه مهد قرآن هم خواهیم بود افزود: در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همت کردند و در عرض یک ماه با کار شبانه روزی این استودیو همراه این موسسه به افتتاح رسید.
captcha