مسئولان یاوران نماز هستند
کد خبر: 3644588
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
برزگر:

مسئولان یاوران نماز هستند

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی گفت: مدیران دولتی نقش بسزایی در اقامه نماز در اداره خود داشته و مسئولان برای برپایی نماز باید اهتمام بورزند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 29 شهریور علی برزگر رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی در جلسه مشترک با دستگاه های اجرایی که در محل سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد اظهار کرد: مدیران و مسئولان، یاوران نماز در سازمان خود بوده و باید بعنوان نمونه و الگو معنوی در سازمان خود شناخته شوند.

وی تصریح کرد:  اهتمام به برپا کردن نماز در ادارات از اولویت های اصلی در ارگان ها و ادارات دولتی بوده و باید به اقامه نماز در ادارات توجه بیشتری شود.

برزگر تاکید کرد: اقامه نماز مایه آرامش روح و جسم انسان و خروج تعلقات دنیوی از قلب مومنان بوده و نقش بسزایی در اصلاح افراد جامعه اسلامی دارد.

وی با اشاره به کلام الله مجید، بیان کرد: قرآن کریم برای برپایی نماز جماعت در جامعه اسلامی تاکید کرده و ائمه اطهار (ع) به اقامه نماز دعوت کرده اند.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی اظهار کرد: لازمه توجه  و اهتمام برای اقامه نماز در جامعه، نهادینه شدن فرهنگ توجه به نماز بین مسئولان و کارکنان ادارات و آحاد مردم جامعه است.

همچنین در ادامه جلسه نادر صفرزاده مدیر هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی آذربایجان غربی گفت: در جامعه کنونی، نیازمند اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی جهت ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز هستیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در ترویج فرهنگ برپایی نماز در جامعه ، افزود: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نقش غیر قابل انکاری در آموزش و تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز داشته و از ارکان اصلی نهادینه کردن فرهنگ برپایی نماز در بین جوانان جامعه دانشگاه ها هستند.

صفرزاده ادامه داد: به منظور محیا کردن شرایط مطلوب برپایی فریضه نماز، نیازمند ارتقاء شرایط نمازخانه های بین شهری و نظارت بر خوابگاه های خودگردان دانشجویی هستیم.

مدیر هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدورام  تمام آحاد جامعه از آمران و بانیان فرائض واجب الهی و از ناهیان منکرات و معصیت در جمهوری اسلامی ایران شناخته شوند.

لازم به توضیح است در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و ستاد اقامه نماز استان، در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز منعقد شد.

captcha