1400 روحانی عهده‌دار امر تبلیغ در ایام محرم استان مرکزی می‌شوند
کد خبر: 3644602
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
قربان‌پور:

1400 روحانی عهده‌دار امر تبلیغ در ایام محرم استان مرکزی می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در ایام محرم باید ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود، امسال 800 نفر مبلغ بومی در سطح استان و 600 نفر مبلغ اعزامی سکاندار امر تبلیغ هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 29شهریور در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: لازمه کار فرهنگی شناخت ضرورت‌ها و اولویت‌بندی است.
وی با اشاره به اینکه مبلغان باید اطلاعات به روز داشته باشند، تصریح کرد: در اولویت‌بندی خدمات فرهنگی تبلیغی، آسیب‌های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در حوزه ترویج اخلاق اسلامی کارهای بزرگی صورت گرفته و هر نهاد و شخصی که در فرهنگ نفوذ بیشتری دارد باید وارد میدان شود. 
حجت‌الاسلام قربان‌پور اظهار کرد: رسالت الهی تبلیغ دین بر دوش جامعه روحانیت و گذاشته شده است. آمار آسیب‌های اجتماعی نوسان دارد و فضای حاکم در استان براهمیت کارهای فرهنگی تبلیغی می‌افزاید. 
وی گفت: طبق تحقیقات دفتر اجتماعی استانداری روحانیون در رتبه چهارم اعتماد مردم قرار دارند این تغییر مرجع با عقبه‌هایی همراه است که ممکن است به خود ما بازگردد مبلغان وظیفه دارند در این وادی با تلاش بیشتر وارد شوند. رسالت خطیر خدمات اثرگذار تبلیغ به عهده مبلغان دینی و ائمه جماعات است چراکه از این راه می‌توان ناهنجاری‌ها را به هنجار بدل کرد. مبلغان در جامعه اسلامی باید در ساماندهی برنامه‌ها نقش‌آفرین باشند. 
حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: علمای مساجد در مناطق مختلف در قالب گروه‌های بسیجی جمع شوند و تلاش کنند مشکلات هر منطقه را شناسایی و نسبت به رفع آن همگانی اقدام کنند. ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی استان در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شود. امسال 1400 مبلغ در ایام محرم به مناطق مختلف روستایی و شهری اعزام می‌شود. 
وی اضافه کرد: علیرغم فعالیت بسیار گسترده جامعه روحانیت در حوزه تبلیغات شاهد افزایش برخی ناهنجارها در جامعه هستیم که این امر نشان از تهاجم سنگین دشمن دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: جلسات بسیاری برای جلوگیری از منکرات مذهبی در مراسم عزاداری برگزار کردیم، آمار استفاده از لوازم آرایشی در ماه محرم دوبرابر می‌شود و این برای جامعه اسلامی فاجعه است. 
وی افزود: هدف از برگزاری و حضور در مراسم عزاداری در جوار امامزادگان و .. استفاده از فضای معنوی حاکم بر جامعه است اما عده‌ای شرایط و شأن مراسم را نادیده گرفته و رفتارهای خلاف اخلاق از خود نشان می‌دهند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: تحقیقات میدانی حاکی از این است که سخنرانی‌ها آنگونه که شایسته است تأثیرگذار نیستند بهتر است متناسب با خوراک جامعه به مباحث علمی و فرهنگی پرداخته شود. مداحان متولیان اصلی دستجات عزاداری هستند تأکید دارم تجمع‌ها و مجالس با حضور روحانیون متفکر و ارزشی انجام شود. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: دستگاه‌های دولتی در راستای هم افزایی بخشی از کار را عهده‌دار باشند. امسال 800 نفر مبلغ بومی در سطح استان و 600 نفر مبلغ اعزامی سکاندار امر تبلیغ هستند.
captcha