غوطه‌ور شدن در آسیب‌های اجتماعی نتیجه بی‌توجهی به نماز است
کد خبر: 3644604
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
حجت‌الاسلام رودبارانی:

غوطه‌ور شدن در آسیب‌های اجتماعی نتیجه بی‌توجهی به نماز است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: طبق آیه 45 سوره عنکبوت نماز واقعی جامعه را از منکرات باز می دارد و اگر امروز در آسیب‌های اجتماعی غوطه ور شده‌ایم یعنی به نماز توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، امروز، 29شهریور در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: یکی از مسائل مهم که باید مورد توجه جامعه روحانیت به ویژه مبلغان قرار گیرد پرداختن به آسیب‌های اجتماعی است، اما فقط نباید به حرف بسنده کرد بلکه ارائه راهکار جهت پیشگیری از افزایش آن اهمیت بیشتری دارد. 
وی تصریح کرد: شناخت آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است اما مهمتر اینکه معضلات را ریشه‌ای حل کنیم پایبندی به نماز و عبادت یکی از راهکارهایی است که از بروز آسیب‌ها می‌کاهد. 
حجت‌الاسلام رودبارانی اضافه کرد: خداوند بیش از 100مرتبه در قرآن نماز را تکرار کرده و از 59هزار روایت معصومین(ع) 19هزار به نماز، اهمیت و احکام آن، آداب و اسرار نماز اختصاص دارد. ما به عنوان مبلغ وظیفه داریم این احکام را به مردم درست و دقیق گوشزد کنیم. 
وی ادامه داد: در آیه 45 سوره مبارکه «عنکبوت» می‌خوانیم: «أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» این آیه استراتژی برای بیداری و زنده کردن وجدان درونی انسان است، اگر امروز در آسیب‌های اجتماعی غوطه ور شده‌ایم یعنی به نماز توجه نمی‌شود. طلبه‌ای که گام محکم در حوزه تعلیم نماز به نوجوانان بردارد جامعه را متحول می‌کند. 
حجت‌الاسلام رودبارانی در پایان اظهار کرد: به مدارس ابتدایی پیشنهاد می‌کنم زمانی را برای اقامه نماز اختصاص دهند. نماز بستر اصلی، هدایت و ارشاد و ستون دین است. بهتر است برای اقامه نماز کار تخصصی همراه با دوره‌های آموزشی تخصصی انجام شود. ستاد اقامه نماز آمادگی دارد دوره‌های تخصصی را برگزار کند.
captcha