وحدت نیروهای مسلح و مردم عامل اصلی پیروزی در دوران دفاع مقدس بود
کد خبر: 3644691
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

وحدت نیروهای مسلح و مردم عامل اصلی پیروزی در دوران دفاع مقدس بود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه رمز پیزوی در دوران دفاع مقدس وحدت مردم و رهبری حضرت امام راحل بود، گفت: امروز باید برای اینکه تفرقه در کشور ایجاد نشود گوش به فرمان فرمانده کل قوا باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار با فرماندهان و نظامیان استان به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از جنگ به عنوان گنج یاد بکنید گفت: تمامی مردم و نیروهای مسلح باید در حفاظت و حراست از کشور تلاش کنند و این امر بدون اتحاد مردم و نیروهای مسلح  امکان پذیر نخواهد بود.
وی، با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس افزود: دلیل زنده ماندن یاد ایام‌های محرم و عزاداری‌های عاشورا استمرار برنامه‌های سالیانه است و باید برنامه‌های  دفاع مقدس نیز مانند این موارد همیشه استمرار داشته باشد.‌
حجت‌الاسلام آل هاشم، با اشاره به اینکه چرا باید همیشه ما هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم ادامه داد: دلایل بسیاری را می‌توان بیان کرد، بخاطر اینکه رشادت و ایثار شهدای دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتی به فراموشی سپرده نشود.
امام جمعه تبریز، اظهار کرد: هدف دشمن از آغاز جنگ تحمیلی از بین بردن نظام اسلامی بود و  دلیل شروع جنگ تحمیلی غافل گیر شدن از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و در این خصوص از همان ماه‌های اولیه انقلاب توطئه‌های دشمنان انقلاب شروع شد.
وی ادامه داد:  ۱۹ماه تلاش کردند برای از پا در آوردن این انقلاب که وقایع کردستان، آذربایجان غربی، گنبد نمونه ای از ترورها و انفجارها استعمارگران بود ولی در آخر به  نتیجه رسیدند که این انقلاب را فقط می‌توانتد از طریق نظامی از بین ببرند و هدف از بین بردن نطام اسلامی و اشغال خاک ایران را در فکر داشتند و صدام تصور می‌کرد یک هفته ای به تهران خواهد رسید.
وی، گفت: صدام با حمایت مالی آمریکا، تسلیحاتی شوری، بمب‌های شیمیایی آلمانی‌ها، هواپیماهای فرانسوی و کمک‌های همه جانبه اعراب منطقه باعث ایجاد جنگی 8 ساله شد که امروز دفاع مقدس می‌نامیم.
وی ادامه داد: در سایه دلاوری نیروهای مسلح و اتحاد مردم شکست خوردند چرا که اجازه ندادیم بر بدنه نظام اسلامی ما آسیبی بزنند همه دشمنان را از خاکمان بیرون کردیم. 
امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: آن روز شهدایی رفتند تا اسلام‌ زنده بماند و امروز این زنده نگه داشتن وظیفه ما است و هر حرکتی که در مسیر اسلام ناب محمدی قرار نگیرد پیامال کردن خون شهداست.
حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز رمز پیروزی ما وحدت است که چشم طمع دشمنان را از خاک این کشور دور می‌سازد و یکی از مهمترین نشانه‌های وحدت اطاعت از امر ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا است چرا که اگر این گونه باشیم هیچ توطئه ای نمی‌تواند این کشور را تهدید کند.
وی با اشاره به فرارسیدن دهه امر به معروف گفت: امروز وظیفه ماست که از امر به معرف و نهی از منکر نه تنها در حوزه‌های داخلی بلکه در حوزه خارجی حفاظت کنیم.
وی با اشاره به اینکه امر به معروف تنها در مورد بد حجابی صدق نمی‌کند ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود گفته است تذکر لسانی وظیفه همگانی است و در این مقابل کسانی که در سوریه در مقابل دشمن می‌جنگند خود نشان دهنده یک نوع امر به معروف است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: صلابت و نپذیرفتن هیچ گونه سازش، تکیه نکردن به ستم گران و ابر قدرتان، برخورد انقلابی در مقابل توطئه گران، آمادگی برای حفاظت از آرمان های انقلاب، فقط خدا را دیدن، جلوگیری از منکرات، آگاهی ازاینکه دشمن که چه می‌خواهند بکنند مثال هایی از امر به معروف است.
وی افزود: امروز این اقتدار و عظمت در کشور به برکت وجود رهبری هوشمند فرزانه و مدیری دلیر است که حتی در مسائل موشکی و پیشرفت های پدافند هوایی و سپاه پاسداران همگی زیر سایه رهنمود های رهبری مقام معظم رهبری بود. 
وی در پایان به یگان های نیروهای مسلح توصیه کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس را فراموش نکید و تجلیل از این عزیزان مانند تجلیل از شاغلین است و زمینه را برای کار شاغلین فراهم کنید چرا که شما هم بعد از مدتی به افتخار بازنشستگی نایل خواهید شد و انتظار دارید مورد توجه باشید
captcha