شهدای مدافع حرم کالبد ویژه‌ای به محرم امسال می‌دهند
کد خبر: 3644845
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
روحانی‌نژاد:

شهدای مدافع حرم کالبد ویژه‌ای به محرم امسال می‌دهند

گروه سلامت: معاون سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جایگزینی تصاویر شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس به جای تصاویر منتسب به بزرگان دین، از برگزاری متفاوت مراسم محرم امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه بر اساس روایت اسلامی باید هر روز زندگی مؤمن از دیروز او بهتر باشد، اظهار کرد: بر همین اساس ما امسال تلاش می‌کنیم برنامه‌های خوبی در محرم داشته و پیش بینی‌ ما این است که مراسم نسبت به سال قبل ویژگی‌های بهتری داشته باشند.
روحانی نژاد ادامه داد: امسال چند ویژگی دارد که تأثیر مثبتی بر برنامه‌های دارد، نخست همزمانی با هفته دفاع مقدس، که شور خاصی به هیئت‌ها می‌دهد،‌ دوم اینکه موفقیت‌هایی که در عراق و سوریه توسط مدافعین حرم به وجود آمده است که بر محرم امسال تأثیر دارد.
وی اعلام کرد: بسیاری از تصاویری که منتسب به بزرگان بوده و در هیئت‌ها و تکایا نصب می‌شد، جمع‌آوری و به جای آن تصاویری از شهیدان دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم جایگزین می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات با اشاره به اینکه قرار است شهید محسن حججی شهید شاخص محرم 96 باشد گفت: شهدای مدافع حرم به ویژه شهید حججی کالبد دیگری را به این مراسم تزریق کرده است؛ که این امر نیز خود ویژگی دیگری است که محرم امسال را متفاوت‌تر می‌کند.
وی تأکید کرد: تجربه هم نشان داده است که همیشه محرم‌ها از سال قبل با نشاط تر برگزار می‌شود، این پیش‌بینی را داریم که محرم امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.
روحانی نژاد در ادامه با ارائه آماری از وضعیت برنامه‌های هیئت‌های مذهبی عنوان کرد: 46 درصد از برنامه‌های هیئت‌ها در مساجد و 22درصد در حسینیه‌ها برگزار می‌شود و فقط هشت درصد در منازل و 4.5 درصد در بقاع متبرکه است. 
وی با بیان اینکه 93 هزار هیئت مذهبی در کشور وجود دارند عنوان کرد: یک چهارم این هیئت‌ها به صورت مشاهده‌ای ارزیابی شده و اگر غفلت‌هایی صورت گیرد توسط شبکه‌ها مردمی تذکرات لازم داده می‌شود.  

captcha