بررسی وضعیت موسیقی حماسی با حضور هنرمندان و مسئولان
کد خبر: 3645236
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
در نخستین جلسه کارگروه «موسیقی حماسی» صورت می‌گیرد؛

بررسی وضعیت موسیقی حماسی با حضور هنرمندان و مسئولان

گروه هنر: نخستین جلسه کارگروه «موسیقی حماسی» فردا یکشنبه 2 مهر با حضور جمعی از کارشناسان موسیقی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری طرح گفتمان ملی فرهنگ حماسه، کارگروه «موسیقی حماسی» به عنوان یکی از کارگروه‌های پانزده گانه این گفتمان ملی تشکیل جلسه می‌دهد.

نخستین جلسه از این کارگروه فردا یکشنبه دوم مهرماه در سالن جلسات حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و در آن کارشناسان موسیقی و برخی از مسئولان فرهنگ و هنری ارشاد به بررسی وضعیت موسیقی حماسی در ایران و جهان پرداخته و راهکارهای استفاده منظم و اثربخش از موسیقی حماسی برای ارتقای روحیه و نشاط ملی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

قرار است از این پس اساتید و هنرمندان موسیقی کشور به فراخور زمان به این کارگروه دعوت شوند و با شرکت در جلسات آتی، از دیدگاه، نظرات و تجربیات آنها استفاده شود.

در نخستین جلسه این کارگروه، محمدعلی انصاری؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، فرزاد طالبی؛ مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید موسیقی کشور از جملهمحمد گلریز، سالار عقیلی، هادی آرزم، سیدمحمد میرزمانی، حسام‌الدین سراج، تقی ضرابی، بابک رضایی، کیوان محمدی و صابر نائبی و جمعی از مدیران موسیقی کشور حضور خواهند داشت.

طرح گفتمان ملی فرهنگ حماسه برآن است تا با هماهنگی بین کلیه سازمان‌ها و نهادها و دستگاه‌ها از ابزار هنری و ادبی به صورت منسجم در سطح کشور برای ارتقای روحیه، نشاط ملی و امید‌بخشی به جامعه استفاده کند.

 

captcha