فرصت پرواز در مجلس عزای امام حسین(ع)
کد خبر: 3645263
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
آیت‌الله جاودان عنوان کرد:

فرصت پرواز در مجلس عزای امام حسین(ع)

گروه اندیشه: آیت‌الله جاودان با اشاره به آثار اقامه عزای سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: امام حسین این قابلیت را دارد که ما را به بالاترین مراتب پرواز دهد و زنجیرهای مانع پرواز را هم پاره می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله جاودان در دومین شب عزاداری محرم در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به بیان آثار اقامه عزای حسینی(ع) پرداخت.

وی اظهار کرد: آدم که می‌خواهد راهی برود و به مقصدی برسد نیاز به وسیله‌ای دارد که با آن راه برود. ضمناً نباید مانعی هم بر سر راهش باشد. تمام انبیاء(ع) و ائمه(ع) آمدند که دست ما را بگیرند و به نزد خدا و در کنار خودشان ببرند. امام حسین(ع) در این راه هم وسیله را در اختیار ما قرار می‌دهد و هم موانع را برطرف می‌کند. 

وی ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند: گریه بر امام حسین، گناهان بزرگ را ریشه‌کن می‌کند. در روایت دیگری هم فرمودند که اگر برای امام حسین طوری گریه کنی که اشک روی صورتت جاری شود، خداوند تمام گناهانت را چه بزرگ و چه کوچک و چه کم و چه زیاد می‌آمرزد. زیارت امام حسین(ع) هم چنین است. اولاً هر قدم در راه زیارت ایشان ثواب حج و عمرۀ رسول خدا(ص) را دارد و ثانیاً موجب آمرزش گناهان گذشته و آینده است. امام حسین(ع) این قابلیت را دارد که ما را به بالاترین مراتب پرواز دهد. زنجیرهای مانع پرواز را هم پاره می‌کند.

وی افزود: پس اشکال کار ما کجاست؟ چرا ما هنوز در بند هوای نفس و شیطان هستیم؟ این روایات که یکی دو تا نیست. اینقدر زیاد است که شکی در درستی‌اش نیست. در امام حسین(ع) هم شکی نیست. شک در خود ماست. اشکال خودمان هستیم. برای اینکه یک قطره اشک ما اثر خودش را بگذارد باید کمی زندگی خود را جمع و جور کنیم. نماز هم همین است. اگر بخواهیم نمازمان نماز بشود، باید در طول روز حتی یک کلمه هم بی‌حساب از دهان ما خارج نشود.

captcha