اشک بر امام حسین(ع) باعث آمرزش گناهان می‌شود
کد خبر: 3645318
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

اشک بر امام حسین(ع) باعث آمرزش گناهان می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ژولیده گفت: یکی از مظاهر رحمت خداوند اشک بر حضرت سیدالشهدا(ع) است که سبب آسان شدن موت می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ژولیده، شامگاه 31 شهریورماه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در حسینیه بیت‌الائمه(ع) گفت: در دین اسلام به بعضی از زمان‌ها مانند ماه مبارک رمضان و روز عرفه توجه خاصی شده، که رحمت خدا در آن زمان نازل می‌شود؛ ماه محرم نیز یکی از همان زمان‌هاست که مشمول رحمت ویژه خداوند می‌شود.
وی ادامه داد: در روایت نقل شده است که امت حضرت یوسف(ع) به خاطر صبری که ایشان کرد مورد رحمت خداوند قرار گرفت؛ در واقع آن حضرت بعد از آنکه به سمت عزیزی مصر نایل شد، با مدیرت خویش به هدایت امت پرداخت و واسطه رحمت الهی شد.
ژولیده با بیان اینکه یکی از راه‌های جلب رحمت الهی استغفار بوده و شایسته است قبل از ورود به مجالس عزا استغفار شود، افزود: استغفار با توبه تفاوت دارد و مقدمه توبه است که در آیه «وَ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْه‏» به آن اشاره شده است.
این سخنران بیان کرد: از دیگر تمایزات آن‌ دو، این است که استغفار لفظ است ولی توبه پشیمانی قلبی؛ طبق روایت استغفار نوعی دعاست؛ توبه از شخص تائب فقط صادر می‌شود ولی برای دیگران می‌شود استغفار کرد. در روایت وارد شده که اگر استغفار شما برای دیگران نبود، تمام اهل زمین هلاک می‌شدند. همچنین استغفار عملی مستحب است ولی توبه واجب فوری است.
حجت‌الاسلام ژولیده ادامه داد: پیامبر خدا(ص) فرمودند که استغفار سه فایده دارد، هم و غم را می‌زداید، گرفتاری را رفع می‌کند و از جایی که گمان نمی‌بری روزی خداوند را نصیبت می‌کند.
وی بیان کرد: عاشورا برای ما جلوه از رحمت پروردگار است و معنای جمله «کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا» آن است که در تمام مراحل زندگی این حادثه برای ما الگوست؛ لذا باید به سپاه دشمن نگریست و صفات رذیله آنها را از خود دور کرد.
این سخنران ادامه داد: یکی از صفات شمر آن بود که شکم‌پرست بود و به فرموده آیت‌الله جوادی «عبد البطن» بود. از دیگر صفات او آن بود که وی بددهان بود و سخن گزافه زیاد می‌گفت.
حجت‌الاسلام ژولیده با بیان اینکه از طرفی باید خصوصیات یاران حضرت سیدالشهدا(ع) را شناخت و خود را متلبس به آن صفات کرد، گفت: مثلا باید بدانیم که حبیب بن مظاهر قاری قرآن بود. او و جناب ظهیر روابط خود را به خوبی مدیریت می‌کردند و حبیب با رسیدن نامه امام به دستش، از تمام تعلقات دل کند و به امام پیوست و زهیر نیز بعد از سخن با امام زن خود را سه طلاقه کرد به جرگه عاشقان عاشورایی پیوست.
وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: خداوند به عزاداران سیدالشهدا(ع) نگاه ویژه‌ای می‌کند و رحمت خود را شامل حال آنان می‌کند؛ چنانکه در روایتی فرمود هرکس به اندازه بال مگسی برای حسین(ع) بگرید، خداوند گناهانش را می‌آمرزد و در روایتی دیگر امام صادق(ع) به شخصی که به‌خاطر شرایط سیاسی نمی‌توانست به زیارت آن حضرت برود ولی برای حضرت می‌گریست فرمود که به هنگام مرگ اهل بیت(ع) بر بالین تو خواهند آمد و عزرائیل بر تو آسان خواهد گرفت.
یادآور می‌شود، مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) تا شب سیزدهم ماه محرم در حسینیه بیت‌الائمه(ع) به آدرس میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان فلاحی، کوچه صفی‌خانی برگزار می‌شود.
آرش صادقی
captcha