همایش حفاظ قرآن در روستای کران چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3645327
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

همایش حفاظ قرآن در روستای کران چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین همایش حافظان قرآن کریم روستای کران در سالن صاحب‌الزمان‌(ع) این روستا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، دومین همایش حفاظ روستای کران با حضور سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان، عیسی خورشیدی حافظ بین‌المللی استان و جمعی از مسئولین این شهرستان در سالن صاحب‌الزمان این روستا برگزار شد.
در ابتدای این همایش و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام کریم زاده، روحانی مستقر در روستا ضمن خیرمقدم به حضار، از حضور مسئولان قرآنی و نیز حافظان قرآن حاضر در همایش تشکر کرد.
در ادامه پس از اجرای تواشیح حجت‌الاسلام چراغی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان در سخنانی در رابطه با آداب تلاوت و حفظ قرآن و نیز لزوم تهذیب و تزکیه نفس،بیان کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش این است که در روزگاری که جامعه به بلاهای مختلفی به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و ... مبتلا شده است، بنا به گفته احیاگران تفکر دینی، راه نجات از همه این مشکلات بازگشت به قرآن است که پیامبر اکرم(ص) نیز در این مورد فرموده‌اند «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ».
سرپرست اداره امور قرآنی استان نیز در این مراسم با بیان این‌که برای توسعه فرهنگ قرآنی وظایف فردی و اجتماعی بر عهده جامعه قرآنی است، ادامه داد: همه مردم و مسئولین باید در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه مشارکت داشته باشند.
محسن تقی پور با بیان این نکته که بودجه دولتی برای بخش قرآنی بسیار اندک و ناچیز است افزود: قطعاً هیچ‌وقت با بودجه دولتی نمی‌توانیم شاهد چنین همایش و شکوه قرآنی باشیم که در یک روستا در دو سال 120 حافظ قرآنی تربیت شود.
وی گفت: با حمایت خیرین و تک‌تک مردم عاشق قرآن و بدون اتکا به بحث‌ها و بودجه‌های دولتی امید داریم که نه تنها در روستای کران بلکه در تمام شهرها و روستای استان شاهد افزایش حفاظ وقاریان قرآن کریم باشیم.
همچنین در ادامه این مراسم بعد از همخوانی قرآن کریم توسط تعدادی از حافظان حاضر در جلسه، حافظ بین‌المللی استان عیسی خورشیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور،  نکاتی را پیرامون روش حفظ و تثبیت قرآن کریم بیان کردند.
در ادامه نیز از حافظان جزء 29 و 30 قرآن کریم و همچنین از برگزیدگان طرح قرآنی 1451 تجلیل شد.
گفتنی است، در ابتدای این مراسم راهپیمایی باشکوه، حفاظ قرآن کریم از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستا تا حسینیه صاحب‌الزمان (ع) برگزار شد.
captcha