رونمایی از «شب‌های بی‌ستاره» در قم
کد خبر: 3645387
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

رونمایی از «شب‌های بی‌ستاره» در قم

گروه ادب: رمان نوجوانانه «شب‌های بی‌ستاره» اثر مرضیه نفری به مناسبت هفته دفاع مقدس در قم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «شب‌های بی‌ستاره» اثری از مرضیه نفری، نویسنده قمی است که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس دوشنبه سوم مهرماه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم رونمایی می‌شود.
نفری، نویسنده این اثر به خبرنگار ایکنا گفت: این اثر، رمانی برای نوجوانان و با محوریت دختری به نام ستاره است که در جریان جنگ، تلخی‌های آن را تجربه می‌کند. ماجرای این داستان کاملاً واقعی است و در شهر قم اتفاق می‎‌‌افتد و در آن به بمباران شهر قم در سال 64 نیز اشاره شده است.
وی افزود: این کتاب پیش از انتشار در چند جشنواره صاحب رتبه شده است.
نویسنده «شب‌های بی‌ستاره» افزود: این نخستین رمانم درباره دفاع مقدس است و پیش از این داستان‌های کوتاهی با موضوعات مختلف نوشته بودم و امیدوارم این رمان مورد استقبال مخاطبان نوجوان قرار گیرد.
وی درباره وجه تسمیه عنوان کتاب نیز گفت: «شب‌های بی‌ستاره» اشاره به شب‌هایی دارد که «ستاره» ناراحت بوده و وقتی با ترس و اضطراب به آسمان نگاه می‌کرد، آسمان برایش ستاره‌ای نداشت و همچنین تداعی‌گر روز‌های تلخی است که به دلیل جنگ از شهر و دیار خود مهاجرت کرده است.
آیین رونمایی از «شب‌های بی‌ستاره» روز دوشنبه سوم مهرماه ساعت 10 در اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم واقع در خیابان ساحلی برگزار می‌شود.
captcha