رسالت روحانیون، تبلیغ همراه با بصیرت و شجاعت است
کد خبر: 3645901
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری

رسالت روحانیون، تبلیغ همراه با بصیرت و شجاعت است

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری در همایش طلایه داران تبلیغ این استان که با حضور هزار و 100 مبلغ و مبلغه برگزار شد، گفت: رسالت روحانیون، تبلیغ همراه با بصیرت و شجاعت است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلی نماز جمعه شهرکرد برگزار شد، گفت: محتوای تبلیغ روحانیون جز مکتب عاشورا چیز دیگری نیست و انچه را که مبلغین موظف هستند امروز به جامعه ی انقلاب کرده ی ایران و بر کشتی انقلاب سوار شده ی ایران اسلامی ابلاغ کنند محتوای اسلام است و عاشوراو کربلا  هم همه ی محتوای اسلام است .
نماینده ی ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری افزود: اگر اسلام رونق گرفت و ماند و توانست تا امروز گسترش پیدا کند و جامعه ی میلیاردی اسلام را داشته باشیم،  به برکت عاشورا بود، اگر عاشورا درست تبیین شود و محتوای آن به درستی برای جامعه ی بشری بیان بشود همه ی اسلام با همه ی ظرفیتش برای مردم تبیین می شود و ما دیگر هیچ دغدغه ای نخواهیم داشت.
امام جمعه ی شهرکرد ادامه داد: سر اینکه دشمن از عاشورا و پرچم سرخ عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت می ترسد و واهمه دارد این است که محرم همه ی ظرفیت اسلام را با قیام و شهادت طلبی و جهاد برای بشریت تبیین می کند و دشمنان این را نمی خواهند.
وی بیان کرد: دشمنان دنبال اسلام راکد، ایستا و ساکت  هستند و انها از اسلامی به شدت در هراس هستند که همراه با قیام همراه با شهادت و همراه با ایمان و بصیرت باشد.
حجت الاسلام نکونام گفت: امروز بعضی ها هم  در داخل و هم در خارج دنبال این هستند که ما نباید همه اش دم از جهاد و شهادت طلبی و قیام بزنیم و بهتر است از صلح دم بزنیم چون جاذبه اش بیشتر است ، اما باید گفت کدام صلح بهتر است، صلح عزت مندانه یا صلح با ذلت؟
وی ادامه داد: اگر دشمن ما صلح همراه عزت را برای ما می خواهد ما هم استقبال می کنیم و امام حسین علیه السلام هم همین را برای ما بیان می کند و محتوای همه ی دین هم همین است، یعنی همه ی دین صفا و صمیمیت ، مهربانی و محبت و آشتی است اما زمانی که همه ی اینها همراه با عزت باشد نه همراه با ذلت.
نماینده ی ولی فقیه در چهار محال و بختیاری افزود: آنچه ضرورت جامعه ی امروز ماست، صلح همراه با عزت و سربلندی است و اینکه بعضی ها عنوان می کنند که دم از جهاد و قیام و شهادت طلبی  نزنید ، این یک شعار انحرافی است .
امام جمعه ی شهر کرد در همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ی ماه محرم 1439 بیان کرد: رسالت روحانیون، تبلیغ همراه با بصیرت ، شجاعت و بیان حقایق با علم و درایت است و مبلغین در تبلیغ دین باید با پناه به خدا استوار باشند و از مشکلات در راه خود نهراسند و وابستگی خود را از مادیات کم کنند.
ماه محرم، ماه تلاش برای شناخت هر چه بهتر دین اسلام است
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در همایش طلایه داران تبلیغ این استان که با حضور هزار و 100 مبلغ و مبلغه برگزار شد، گفت: ماه محرم، ماه تلاش برای شناخت هر چه بهتر دین اسلام است.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی  با اشاره به اینکه باید در کمین فرصت ها نشست و بهترین و بیشترین بهره را از فرصت ها برد، گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند : در ایام زندگی شما، اوقات و فرصت های مناسبی را خداوند در اختیارتان قرار می دهد، بکوشید از آن فرصت ها استفاده کنید  و دو ماه محرم و صفر فرصت خیلی خوبی برای سربازام امام زمان (عج) که از لحظه لحظه هایش استفاده ببرند .
حجت الاسلام مرتضوی افزود: مبلغین باید افکار حسینی را در جامعه انتشار دهند و ثمره ی تلخ بشریت روی کره ی زمین واقعه ی عاشوراست  و انتشار افکار حسینی و اهداف واقعه ی عاشورا و قیام امام حسین باید با علم و مطالعه و دانش نسبت به این امر محقق شود.
وی ادامه داد: اسلام را باید عمیقا و از منبعش شناخت و منبع اسلام قرآن و احادیث است و با شعار دادن نمی شود اسلام را به جهانیان شناخت .
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری در همایش طلایه داران تبلیغ افزود: اسلام یک بلندگو دارد و آن هم مبلغین و روحانیون شیعه هستند، و پیامبر گرامی اسلام فرمودند : علما وارثان پیامبران هستند و مبلغین اول در علم باید از انبیا ارث ببرند و علم فقط در قرآن است .
حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه ماه محرم بهترین زمان برای توبه و بازگشت است، گفت: علم به تنهایی کافی نیست و در کنار علم باید ایمان هم باشد و ایمان جز با توبه ی واقعی به دست نخواهد آمد و علم بدون ایمان ضرر به همراه دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: ماه محرم، ماه مبارزه، ماه تلاش و ماه جنگ بر علیه ضد ارزش هاست و در جنگ نرم فرهنگی، ماه محرم سنگر است و سنگر علما علم آنهاست و علم آنها علم انبیای الهی است.
وی با بیان اینکه مبلغین باید عامل به دستورات دین و علمی که دارند باشند و شعار به تنهایی به دین و معارف اسلام ضربه می زند ، افزود: متأسفانه آسیب های اجتماعی در استان چهار محال و بختیاری رو به افزایش است و انتظار است مبلغین اعزامی در ماه محرم از علم و درایت خود به منظور شناسایی و حل معضلات موجود بهره ببرند و به حل مشکلات کمک کنند.

روحانیون نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در همایش طلایه داران تبلیغ این استان که با حضور هزار و 100 مبلغ و مبلغه برگزار شد، گفت: روحانیون نقش به سزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

سید قدیر مرتضوی باباحیدری هم در این همایش گفت: مبلغین و روحانیون به دلیل اینکه به صورت چهره به چهره و مستقیم با مردم در ارتباط هستند تأثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و اموزش برای کم کردن مشکلات و معضلات اجتماعی دارند.
وی افزود: هر آسیبی در بخش های مختلف جامعه می تواند زمینه ساز یک یا چند آسیب اجتماعی دیگر باشد به همین منظور باید آسیب های مختلف به ویژه در حوزه اجتماعی مدیریت و برای ریشه کنی آن برنامه ریزی علمی شود.
مرتضوی یادآور شد: عرصه ی جهان امروز جنگ فرهنگی است و در میدان جنگ امروز هم ما نیاز به افسران زبده و کار آموزده نیاز داریم ، به نیرو هایی که جامعه به انها اعتقاد و اعتماد داشته باشد، نیاز داریم .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ماه محرم یک ظرفیت خوب برای شناساندن آسیب های اجتماعی به ویزه در بحث مواد مخدر است که روز به روز بیشتر دامن گیر خانواده ها است و این دلیلش شاید به نا اگاهی افراد خانواده نسبت به آسیب های  مواد مخدر است.
مرتضوی باباحیدری در همایش طلایه داران تبلیغ تاکید کرد: کارکرد دولتی در عرصه ی مبارزه با مواد مخدر ، کارکرد قابل قبولی نبوده و نیست و این یک نکته ی بسیار مهم و حائز اهمیت است و دیگر اینکه هزینه ی بروز و شیوع و ایجاد جرم در کشور ما پایین و هزینه ی برخورد با جرم  هزینه ی بالایی است که متأسفانه توفیق ما را در مبارزه با جرم کاهش داده و در نگاه مردم و جامعه تلاش های ما کم اثر است و به چشم نمی آید.
وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم قبح آسیب های اجتماعی در جامعه شکسته نشود و شاید احساس شود قبح بعضی آسیب ها شکسته شده و بروز مشکلات بیش از گذشته است اما هنوز جای امیدواری و شکر و سپاس است که جامعه ی اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری و حضور پر رنگ و مؤثر روحانیون در جامعه هنوز جامعه ای سالم و رو به بهبود است.
مرتضوی گفت: آگاهی و اطلاع مردم از چگونگی شیوع آسیب ها و نحوه ی مبارزه با انها کم است و این وظیفه ی دستگاه های ذیربط، علما و روحانیون و افراد تأثیر گذار جامعه را بیشتر می کند.

captcha