کارگروه خبرگان و مجمع مشورتی پویش قرآنیان رسما معرفی شد
کد خبر: 3646057
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

کارگروه خبرگان و مجمع مشورتی پویش قرآنیان رسما معرفی شد

گروه شبکه اجتماعی: پویش قاریان قرآن که در جهت تغییرات در روش اجرایی مسابقات راه‌اندازی شد در بیانیه‌ای، کارگروه خبرگان و مجمع مشورتی خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، پویش «قاریان ایرانی جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ تلاوت» بیانیه رسمی خود را در جهت معرفی کارگروه خبرگان و مجمع مشورتی اعلام کرد.
در این بیانیه به معرفی اعضای 30 نفره کارگروه خبرگان و 20 نفره مجمع مشورتی پرداخته شده که پس از تصویب سند نهایی به امضای الکترونیکی اعضای پویش قرار خواهد گرفت. اعضای این کارگروه از نخبگان قرآنی و مسئولین رده بالای قرآنی کشور تشکیل شده است. این بیانیه اولین بیانیه رسمی این کمپین است که در فضای مجازی منتشر شده است.
بیانیه رسمی کمپین قاریان ایرانی جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ تلاوت جهت معرفی کارگروه خبرگان و مجمع مشورتی:
بسمه تعالی
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى
إِنْ أُرِيدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ
با سلام و تقدیم تحیات
اعضای حاضر در این کمپین متفقند که فضای کنونی امر ترویج تلاوت و ساز و کارهای جاری در نهادهای مختلف تصمیم ساز در این حوزه به هیچ روی با ظرفیت‌های عظیم قرآنی کشور و لزوم  مقابله با سیطره تهاجم گسترده فرهنگی بر جوانان این مرز و بوم با مدد از سلاح کارساز قرآن کریم تناسب ندارد. ناگفته روشن است هزینه‌های هنگفت و مجامع پرتعداد و پرهزینه قرآنی در مسیری کارآمد و در راستای استفاده از استعدادهای پر شمار قاریان حافظان و فعالان قرآنی جوان و نخبه و گرفتار آمده در تنگنای غیر ضروری مسابقات قرآنی قرار نگرفته است.
اینک سیل عظیم نخبگان قرآنی جمهوری اسلامی ایران با وقوف بر این مهم بر آنند تا با لبیک به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب به عنوان یگانه پرچم دار ترویج فرهنگ تلاوت در عصر حاضر، طرحی نو در افکنده و سیاست و راهبردی متناسب با شرایط حاضر را سامان دهند.
مواد 19 ،22 ،23 و 28 قانون شهروندی به همه ما اجازه داده با حفظ حریم قانون و ساختارهای پذیرفته شده کشور به عنوان یک حق و حتی تکلیف به مطالبه گری حقوق خود بپردازیم؛ به پشتوانه بندهای مذکور بر این باوریم حقوق قاطبه نخبگان قرآنی کشور از قاریان، حافظان، محققان فعالان عرصه قرآن و عموم مردم طالب فرهنگ قرآنی با سیطره ساز و کارهای ناکارآمد کنونی قابل استیفاء نیست.
از این رو مبتنی بر نقشه راه مشخص این کمپین که در فواصل متعدد حضورتان معرفی شده با طی روندی عادلانه و همه جانبه و با نظر خواهی از عموم اساتید و نخبگان قرآنی کشور کارگروه خبرگان و مجمع مشورتی به نحوی فراگیر و متشکل از تخصص های لازم  و البته کاملا موافق با لزوم تغییر در ساختارهای موجود جهت پیگیری حقوقی مطالبات شما عزیزان بدین شکل محضرتان معرفی می گردد.
شایان ذکر است انتخاب این  نفرات بنا به محدودیت اعضاء و برحسب تجربه و تخصص جهت جمع بندی اولیه و با نظرخواهی از عموم اساتید منتقد وضع موجود معرفی شده اند و این به منزله آن نیست که دیگران کفایت و تخصص لازم را ندارند.
ضمنا کاملا آمادگی داریم هر تعداد از افراد خوش‌فکر و صاحب تجربه قرآنی را پس از تایید ستاد راهبری کمپین به عضویت مجمع مشورتی درآوریم.
کارگروه خبرگان به عنوان عالی‌ترین نهاد کمپین با بهره‌گیری از مجمع مشورتی با ترکیبی از نخبگان قرآنی نخبه سرتاسر کشور موظف است طی چند روز آتی با تشکیل جلسه (به شکل تلگرامی، ویدیو کنفرانس و در صورت لزوم حضوری) حول محوریت پیش‌نویس تهیه شده از مجموع طرح‌های ارسالی شما عزیزان سندی جامع و منعکس کننده مطالبات نخبگان قرآنی را تنظیم و جهت امضاء جمیع نخبگان قرآنی کشور به رویت شما در کمپین بگذارد.
فرآیند رای‌گیری نیز طی پروسه‌ای مشخص در فضای درونی و بیرونی کمپین ادامه یافته و به پشتوانه حمایت قاطبه نخبگان قرانی کشور سند نهایی جهت تطبیق و اجرا تسلیم نهادهای ذی‌ربط و تصمیم‌ساز حوزه قرآنی و غیر آنها (همچون دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاتر مراجع معظم تقلید و..) خواهد شد.
بدیهی است پیگیری حقوقی به ثمر رسیدن مطالبات موجود در مفاد سند نهایی نیز به فراخور شرایط توسط کمپین ابلاغ و با پشتوانه مجدد شما عزیزان به ثمر خواهد نشست. ان‌شاء‌الله.
وَعَلَى اللَّهِ فَتَوَكَّلُوا إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
ستاد راهبری کمپین تغییر به نفع ترویج

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده اسامی کارگروه خبرگان و اعضای مجمع مشورتی گروه به نشانی پویش قاریان ایرانی جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ تلاوت در شبکه اجتماعی تلگرام مراجعه کنند.
captcha