ضرورت آگاه‌سازی‌ بهداشتی عزاداران حسینی/ ارزیابی‌ها مثبت است اما مطلوب نیست
کد خبر: 3646196
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

ضرورت آگاه‌سازی‌ بهداشتی عزاداران حسینی/ ارزیابی‌ها مثبت است اما مطلوب نیست

گروه سلامت: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه دستورات لازم را به هیئت‌های عزاداری برای رعایت موارد بهداشتی اعلام کرده‌ایم، گفت: علی‌رغم اینکه ارزیابی‌های ما مثبت است اما مطلوب نیست و باید بهتر شود، که یکی از مشکلات عدم آگاه‌سازی‌های بهداشتی عزاداران در این ایام است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ايرج حريرچى، سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى صبح امروز دوشنبه سوم شهریور‌ماه، با اشاره به سخن وزیر بهداشت مبنی بر لزوم ورود حوزه علمیه به بحث طب سنتی و طب اسلامی اظهار کرد: برای اجرای بند دوازده سیاست‌های کلی سلامت باید از همه حوزه‌ها کمک گرفته شود البته افراد باید در این حوزه متخصص باشند.

وی افزود: زمانی افرادی که طبابت می‌کردند همه حکیم، روحانی و قاضی بودند که امروز دیگر متاسفانه چنین نیست.

حریرچی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات و خدمات بهداشتی و درمانی باید تحت نظارت وزارت بهداشت باشد گفت: بهترین کمک برخی از دوستان ما این است که اصلا کمکی نکنند، زیرا کمک آن‌ها نه نفعی برای مردم دارد نه برای خودشان نفعی می‌رساند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه به دلیل اطمینانی که برخی گروه‌ها به دلیل نفع مادی یا شخصی به بیمار می‌دهند، بیمار از درمان اصلی محروم می‌شود.

وی با بیان اینکه در مورد درمان باید متخصص آن بیماری به درمان بپردازد، یادآور شد: طب مدرن یا سنتی برخی از این درمان‌ها عوارضی دارد و هر شخصی که درمان می‌کند باید به کنترل عوارض هم مسلط باشد.

حریرچی در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر نحوه نظارت بر موارد بهداشتی هیئت‌های عزاداری در ماه محرم عنوان کرد: ما دستورات لازم را به هیئت‌های عزاداری داده‌ایم و ارزیابی ما این است که اکثر هیئت‌ها غذای گرم در اختیار مردم می‌گذارند و این موارد را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های مالی ممکن است مواردی مانند ظروف یکبار مصرف استفاده شود با این حال ما نظارت و دستورالعمل‌های گوناگون و نحوه استفاده از این ظروف را صادر کرده‌ایم.

حریرچی افزود: علی‌رغم اینکه ارزیابی‌های ما مثبت است اما مطلوب نیست و باید بهتر شود، یکی از مشکلات عدم آگاه‌سازی‌های بهداشتی عزاداران است.
captcha