پیامدهای جدا شدن از «صادقین» به روایت قرآن کریم
کد خبر: 3646244
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
شیخ حسین انصاریان عنوان کرد:

پیامدهای جدا شدن از «صادقین» به روایت قرآن کریم

گروه اندیشه: حجت‌الاسلام انصاریان ضمن تبیین اهمیت تبعیت از «صادقین»، به بیان سرنوشت جدایی از افراد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در چهارمین روز سوگواری دهه اول محرم در حسینیه هدایت به بیان جایگاه صادقین در قرآن کریم پرداخت. وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از خدا پروا كنيد و با راستان باشيد (سوره 9 آیه 119) اظهار کرد: این آیه می‌گوید شما خودتان انتخاب‌گر نباشید چون اهلش نیستید. شما مومن و باتقوا هستید. برای حفظ ایمان و تقوا «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ». فعل «كُونُوا» امر واجب الهی است.
وی افزود: کلمه «صادقین» اسم فاعل است و به معنای آن افرادی است که از روز ولادت تا روز خروج از دنیا صادقند و یک چشم بر هم زدن از صدق فاصله نمی‌گیرند. یک دانشمند سنی بود که سه بار با من ملاقات داشت. می‌گفت اگر شیعه نمی‌شدم جواب این آیه را در روز قیامت به خداوند چه می‌دادم: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ». دیدم اربابان ما هیچ کدام جزء صادقین نیستند. کتابی نوشتم با عنوان «مع الصادقین».
وی ادامه داد: قرآن خیلی صریح راهنمایی کرده که محور زندگی، فکر و اخلاقتان چه کسانی باشند. اگر خود ما جزء صادقین بودیم معنا نداشت به ما بگوید «كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ». ما مومن و باتقواییم اما ایمان و تقوای ما لحظه به لحظه در معرض خطر است. باید در پناه حافظینی قرار بگیرد که ایمان و تقوای شما را حفظ کنند و تا محشر بکشاند.
شیخ حسین انصاریان تصریح کرد: طبق روایات فراوانی که در معتبرترین کتب نقل شده است، اهل بیت(ع) فرموده‌اند که صادقین ما هستیم. صادقین مقامی بالاتر از انسان‌ها و فرشتگان است. اگر صادقین را رها کنیم و دنبال دیگران برویم، وصفمان همین است که خداوند در آیه 102 سوره کهف فرموده است: أَفَحَسِبَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنْ يَتَّخِذُوا عِبَادِي مِنْ دُونِي أَوْلِيَاءَ إِنَّا أَعْتَدْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ نُزُلًا؛ آيا كسانى كه كفر ورزيده‏اند پنداشته‏‌اند كه [مى‏توانند] به جاى من بندگانم را سرپرست بگيرند ما جهنم را آماده كرده‏ايم تا جايگاه پذيرايى كافران باشد.

captcha