برگزاری سومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان
کد خبر: 3646344
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
به همت جهاد دانشگاهی زنجان:

برگزاری سومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان

گروه دانشگاه: هم‌زمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌(ع)، سومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، هم‌زمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌(ع)، سومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در جهاد دانشگاهی زنجان برگزار می‌شود.

این سوگواره ملی که دبیرخانه دایمی آن به‌واسطه اشتهار زنجان به «پایتخت شور و شعور حسینی ایران اسلامی» به جهاد دانشگاهی زنجان سپرده شده است، تلاش می‌کند تا از طریق تشویق دانشجویان به تفکر و خلق آثار فاخر در بخش‌های مختلف در جهت تعمیق باورهای دینی و مذهبی در میان نسل آینده‌ساز کشور، گامی هر‌چند کوچک بردارد.

سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان، با هدف ترویج و هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین(ع) در جامعه، تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تأثیرگذاری در این وادی را داشته باشند، برگزار می‌شود.

ترویج هنر متعالی انقلاب اباعبدالله‌الحسین(ع)، اشاعه سبک و سیاق زندگی این امام همام در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی و فراتحلیل آثار، جهت بهره‌گیری مؤثر و مستمر و کاربردی قابل انعکاس در فضای جامعه، از دیگر اهداف این سوگواره به‌شمار می‌رود.

نخستین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» با همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان زنجان، در راستای تعمیق فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه دانشگاهی و به‌ویژه قشر جوان، در سال 1393 برگزار شد. این سوگواره یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای ملی دانشگاهی در سطح کشور با همکاری «حسینیه اعظم زنجان» و «سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور» برگزار شده و در طی دو دوره فعالیت این رویداد، بالغ بر 7500 اثر دانشجویی در بخش‌های شعر، عکس، پادکست و کلیپ‌های تصویری جمع‌آوری و مورد داوری قرار گرفت و آثار برگزیده نیز در قالب سه جلد کتاب، دو مجموعه مولتی‌مدیا و دو مجموعه نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سومین دوره این سوگواره ملی که به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود، از 31 شهریورماه 1396 مطابق با اول محرم‌الحرام 1439 هجری قمری در چهار بخش شعر، عکس (حرفه‌ای و آماتور)، قطعه‌های صوتی (پادکست) و کلیپ‌های تصویری فعالیت خود را آغاز می‌نماید و مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار در این سوگواره تا اول آذرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه واقع در زنجان، بلوار ملاصدرا، جنب میدان شورا، مجتمع جهاددانشگاهی، طبقه سوم، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان ارسال کرده و یا با شماره 301 و 33035300-024 تماس حاصل کنند.

کانال‌های ارتباطی دبیرخانه این سوگواره پایگاه اینترنتی به آدرس www.roozevaghee.ir و کانال تلگرامی به آدرس https://telegram.me/rooz e vaghee اعلام شده است.
captcha