مردم در توزیع نذری از ظروف گیاهی استفاده کنند
کد خبر: 3646479
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

مردم در توزیع نذری از ظروف گیاهی استفاده کنند

گروه اجتماعی: رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با بیان اینکه ظروف یک بار مصرف با مواد اولیه پایه گیاهی به راحتی جذب طبیعت می‌شوند، گفت: توصیه می‌شود مردم از این نوع ظروف برای توزیع و پخش غذاهای نذری استفاده کنند.

علی بنی‌عگبه رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اظهار کرد: ظروف پلاستیکی دیر تجزیه و دیر جذب هستند و ماندگاری این ظروف در طبیعت بسیار طولانی است. بر اساس تحقیقات انجام شده، تجزیه این ظروف بین 300 تا 900 سال در طبیعت به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: اما متاسفانه ما با تلنباری از این پسماندها در طبیعت مواجه هستیم که مشکلات زیادی را برای محیط زیست، آب‌های جاری و سطحی و همچنین زیست‌مندان موجود در این آب‌ها ایجاد می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز عنوان کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم قرار داریم و به علت توزیع غذای نذری عموما با افزایش بسیار زیاد استفاده از ظروف پلاستیکی برای پخش و توزیع غذا و نوشیدنی نذری در تکایا، هیئات مذهبی، مساجد یا مردم مواجه هستیم، با نهادهای مربوطه مکاتباتی داشتیم و درخواست کرده‌ایم که هیئات و تکایا و همچنین مردم برای پخش غذاهای نذری خود به سمت استفاده از ظروف گیاهی سوق پیدا کنند.

بنی‌عگبه ادامه داد: ظروف یک بار مصرف با مواد اولیه پایه گیاهی به راحتی جذب طبیعت می‌شوند. بنابراین توصیه ما به مردم شریف و عزادار استفاده از این ظروف برای توزیع و پخش غذاهای نذری است.

captcha