خدماتمان را با شعور حسینی گره‌ بزنیم/ تبیین خط سرخ شهادت در جهت حل مشکلات شهری
کد خبر: 3646677
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
‌‌نجفی:

خدماتمان را با شعور حسینی گره‌ بزنیم/ تبیین خط سرخ شهادت در جهت حل مشکلات شهری

گروه جامعه: شهردار تهران با تاکید بر تبیین خط سرخ شهادت در جهت حل مشکلات شهری، از حضور دوسوم پرسنل شهرداری در بسیج خبر داد و گفت: انتظار می‌رود ‌ بسیجیان خودشان را با رفتار، گفتار، کردار و عملکردشان را با فرهنگ و روحیه حسینی(ع) معطر کنند تا شهرداری تهران به یکی از خوشنام‌ترین سازمان‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدعلی نجفی، شهردار تهران، در همایش اقتدار حسینی که صبح امروز سه‌شنبه 4 مهرماه، با حضور جمعی از مدیران شهری، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر، بسیجیان سازمان شهرداری و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، ضمن اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: در این ایام یاد و خاطره شهدای عاشورا، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) مقارن شده است که این تقارن را گرامی می‌داریم. امام حسین(ع) بزرگ مرد آزادی و آموزگار تواضع و ادب بودند و چه آموزگاری بهتر از ایشان که آموزه‌هایشان باید سرلوحه مدارس و دانشگاه‌های ما قرار گیرد و راه و منش ایشان، راه و منش معلمان و استادان ما قرار گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: در طول 8 سال دفاع مقدس روحیه و انقلاب ما برگرفته از روحیه عاشورایی بود که این روحیه در بین رزمندگان اسلام موج می‌زد و در جبهه‌های دفاع مقدس یاد و نام شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان طنین‌انداز بود و از این جهت نیز باید این تقارن را به فال نیک بگیریم و خط سرخ شهادت را مورد توجه، تفسیر و تبیین قرار دهیم و برای حل مشکلات شهری از آن استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به حضور خانواده شهید ارغوانی در همایش اقتدار حسینی تصریح کرد: برای بنده توفیقی بود که در کنار پدر و مادر و فرزند این شهید بزرگوار حضور داشته باشم؛ آنچه که امروز بیش از خود شهادت ارزشمند است تبلیغ و ترویج راه و منش شهدا است و باید مورد توجه و عبرت همه ما قرار گیرد. 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس گزارش فرماندهی سازمان شهرداری، امروز بیش از 42 هزار نفر از همکاران ما عضو بسیج شهرداری تهران هستند که این اتفاق مبارک و خوبی است، اما باید از این ظرفیت به طور بهینه استفاده شود. بر همین اساس دو سوم از پرسنل، کارکنان شهرداری عضو بسیج شهرداری هستند و لذا باید توجه ویژه‌ای به ارائه خدماتی که به شهروندان می‌شود داشته باشند.

شهردار تهران گفت: با توجه به این ظرفیت باید شهرداری تهران جز خوشنام‌ترین سازمان‌هایی باشد  که در کشور وجود دارد و خدمات آن در عالی‌ترین سطح کیفی و در ارتباط با تکریم ارباب رجوع به مردم دیده شود. اما متاسفانه رضایت خوبی در این زمینه در حال حاضر وجود ندارد و ما باید بتوانیم در آینده رضایت شهروندان را برای ارائه خدمات فراهم کنیم.

وی با انتقاد از وضعیت شهرداری تهران در شرایط فعلی گفت: انتظار می‌رود که بسیجیان شهرداری تهران خودشان را با رفتار، گفتار، کردار و همچنین عملکردشان را فرهنگ و روحیه بسیجی و حسینی(ع) معطر کنند. امیدواریم با برنامه‌ریزی مدیریت شهری و استفاده از تجربیات بسیجیان در شهرداری، شهرداری تهران به یکی از خوشنام‌ترین سازمان‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

نجفی در پایان اظهار کرد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم و از خدا بخواهیم که رهرو راه امام حسین(ع)، باشیم و اخلاقمان، رفتارمان و رویکردمان حسینی و مورد تایید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) باشد. باید توفیق عبادت کربلایی را در کنار رفتار کربلایی داشته باشیم.
captcha