توضیحات رئیس مجلس درباره نتیجه جلسات درباره سپرده‌های مردم در موسسات مالی
کد خبر: 3646680
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
در پاسخ به تذکر قاضی‌پور مطرح شد؛

توضیحات رئیس مجلس درباره نتیجه جلسات درباره سپرده‌های مردم در موسسات مالی

گروه اقتصاد: علی لاریجانی با اشاره به اینکه جلسات با رئیس بانک مرکزی، مسئولان وزارت اقتصاد و قوه قضاییه جهت پرداخت سپرده‌های مردم از محل اموال آزاد شده موسسات مالی برگزار شده است، گفت: در این جلسات به فرمولی رسیده‌اند و کار در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه چهارم مهر) و در پاسخ به اخطار و تذکر «نادر قاضی‌پور » نماینده مردم ارومیه درمورد ضرورت اعلام وصول سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری از سوی رئیس‌ مجلس گفت: در حال پیگیری موضوع هستیم.
«نادر قاضی‌پور» در نشست علنی امروز اظهار کرد: براساس اصل 88 قانون اساسی اگر یک چهارم کل نمایندگان درباره یک یا چند وظیفه از رئیس جمهور سوال کنند پس از امضای نمایندگان باید سوال از رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
وی افزود: نمایندگان این روند را در رابطه با سپرده‌های بانکی انجام دادند و شما به عنوان رئیس مجلس، آقای پزشکیان را مسئول این موضوع معرفی کرده‌اید که چندین جلسه نیز برگزار شد؛ اما متاسفانه تجمعات از مقابل بانک مرکزی خارج شد و در مقابل قوه قضائیه و مجلس تجمعات دیگری برگزار شد که نشان می دهد برخی افراد این مردم را تحریک می کنند که البته مردم نیز حق دارند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یا امروز سوال ما را اعلام وصول کنید یا اینکه رئیس جمهور دوستانه توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کند.
قاضی پور گفت: تذکر بعدی در رابطه با برنامه ششم و کسری خدمت است که ستاد کل نیروهای مسلح این قانون را اجرا نمی کند و لازم است رئیس مجلس با کمیسیون امنیت ملی در این زمینه جلسه ای را برگزار کند، همچنین وزیر صنعت در مورد وضعیت کارگران هپکو و آذرآب اقدامات لازم را انجام دهد.
براساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات نادر قاضی‌پور گفت: در رابطه با ستاد کل نیروهای مسلح جلساتی برگزار شد که امیدواریم نظر شما تامین شود. در مورد بانک‌ها نیز پیگیری‌ها متوقف نشده و از زمانی که شما و آقای وقف چی به جد پیگیر این موضوع بودید، آقای پزشکیان نیز جلساتی را برگزار کردند و مشخص شد که بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و قوه قضائیه هماهنگی‌های لازم انجام شود تا اموالی که گرفته شده به مرور با دستور قاضی آزاد شود و به مردم پرداخت شود.
لاریجانی بیان کرد: جلسات متعددی برگزار شد و به فرمولی رسیده‌ایم که انجام می شود و اگر مشکلی به وجود آید باز هم پیگیر می‌شویم تا رفع شود، لازم به ذکر است آن تعهدی که در ابتدا داده‌ایم پیگیری و عملی شد.
captcha