دشمن از توکل رزمندگان پشت جبهه‌های جنگ در هراس است/ عمل و تفکرمان را انقلابی کنیم
کد خبر: 3646743
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
سردار یزدی:

دشمن از توکل رزمندگان پشت جبهه‌های جنگ در هراس است/ عمل و تفکرمان را انقلابی کنیم

گروه جامعه: فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه آنچه دشمنان را می‌ترساند توکل رزمندگان ما پشت جبهه‌های جنگ است، اظهار کرد: ما باید انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم و با اراده قوی انقلابی ماندن را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، در همایش اقتدار حسینی که صبح امروز سه‌شنبه ۴ مهرماه، با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و اسلام گفت: ما باید جایگاه خود را درون این انقلاب پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور بود، افزود: حضرت امام حسین(ع) تفکر انقلابی را در اسلام بنیان گذاشتند. در عصر حاضر نیز امام خمینی(ره) بنیانگذار تفکر انقلابی بودند. لذا ارزش تمام اقدامات ما به تفکری است که در پس ذهن ما قرار دارد.

یزدی ادامه داد: ما با تفکر انقلابی توانستیم در سال ۵۷ رژیم ۲۵۰۰ ساله پادشاهی را به پایین بکشیم. در طول دوران دفاع مقدس شهیدان زیادی را تقدیم اسلام و ایران اسلامی کردیم و ارزش همه این شهیدان به نوع نگاه و تفکری بود که داشتند.

فرمانده سپاه تهران تصریح کرد: امروز در دنیا جنگ‌های زیادی صورت می‌گیرد که نوعا مردم از کشورشان دفاع می‌کنند ولی تفاوت رزمندگان ما با کسانی که از کشورشان دفاع کردند در چه چیزی است؟ ما به شهدای خود باید افتخار کنیم که زندگی و اعتقادات ارزشمندی را داشته‌اند.

یزدی گفت: ما به شهیدانی مانند باکری، خرازی و حججی که زندگی با ارزش داشته و در زندگی به آموزه‌های دینی و اخلاقی توجه می‌کردند افتخار می‌کنیم زیرا شهادت مزد و پاداش آنها بود؛ لذا ما باید سبک زندگی خود را شبیه شهدا کرده و در مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، فردی و زندگی از آنها تبعیت کنیم و زندگی خود را مانند آنها طی کنیم.

فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه شهادت برای دشمنان وحشت‌انگیز است و ما باید این را جدی بگیریم، تصریح کرد: آرزوی بسیاری از مردم کشورهای غربی این است که فرزندانی مانند رزمندگان ما داشته باشند که در اخلاق و رفتار زبانزد بودند، در نتیجه مردم و مسئولین ما باید زندگی شبیه شهدا داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه دشمنان را می‌ترساند توکل رزمندگان ما پشت جبهه‌های جنگ است. دشمنان ما مدام به این فکر می‌کنند که آیا هنوز مردم ایران تفکرات دوران دفاع مقدس و تفکر انقلابی را دارند یا خیر و آیا تفکرات بسیجی بودن در ذهن مردم هنوز جریان دارد و آیا تفکرات امام خمینی(ره) در بین ملت زنده و یا اینکه از بین رفته است. آنها فکر می‌کنند با وجود 2هزار ماهواره و فضاهای مجازی توانسته‌اند جوانان ما از را انقلاب دور کنند.

یزدی با تاکید بر اینکه دشمنان باید بدانند که مردم ما با هر نوع تفکر اجتماعی و سیاسی هنوز دفاع از ناموس و کشور را از یاد نبرده و سیلی محکی به آنها زده‌اند، گفت: دشمنان بارها در خلیج فارس توسط نیروهای رزمنده ما اسیر شده و به زانو درآمده‌اند. لذا دشمن درصدد این است که انقلابی بودن را از مردم بگیرد.

فرمانده سپاه تهران در ادامه گفت: وقتی حججی‌ها و امثال این شهید بزرگوار برای دفاع از دین و کشورشان به میدان جنگ می‌روند و به شهادت می‌رسند، نشان از انقلابی بودن مردم ما است و این صحنه‌ها لرزه بر اندام دشمن انداخته است. همان‌طور که در دوران دفاع مقدس ما به افرادی برمی‌خوردیم که به کوچکترین هزینه بیت المال توجه می‌کردند و تمامی حق و حقوق مردم را رعایت می‌کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما باید انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم، گفت: بسیاری از افراد هستند که می توانند انقلابی فکر کنند اما نمی توانند انقلابی عمل کنند، و خیلی ها عمل انقلابی  دارند اما نمی توانند انقلابی بمانند. لذا باید با اراده قوی انقلابی ماندن را فراموش نکنیم.
به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از خانواده شهید تقوی ارقوانی تجلیل شد.

captcha