چندصدایی اقتضای فضای دانشگاه‌ها و طبیعت مراکز آموزش عالی است
کد خبر: 3646927
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
هاشمی:

چندصدایی اقتضای فضای دانشگاه‌ها و طبیعت مراکز آموزش عالی است

گروه اجتماعی: سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه برخی از اظهارنظرها در خصوص وزیر پیشنهادی در حد گمانه‌زنی است و گزینه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور مطرح خواهد شد، شخصیت شناخته شده‌ای خواهد بود، گفت: چندصدایی اقتضای فضای دانشگاه‌ها و طبیعت مراکز آموزش عالی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ایلام در ایلام در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های وزارت علوم برای گسترش چندصدایی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: چندصدایی اقتضای فضای دانشگاه‌ها و طبیعت مراکز آموزش عالی است و برای تداوم مسیری که از دولت تدبیر و امید آغاز شده تلاش خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه سیاست دولت اعتماد به دانشگاهیان است و بزرگ‌ترین سرمایه‌ی خود را سرمایه انسانی می‌دانیم، گفت: دلیلی ندارد دانشجوی ما در دانشگاه‌ها مورد بدگمانی قرار گیرند و داشتن تریبون حق قطعی دانشجوی ما است که نفع مدیریت دانشگاه هم در این رویکرد نهفته است.
سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: هدف ما این است که فرهنگ گفتگو را از دانشگاه آغاز و به جامعه تسری دهیم.
هاشمی در ادامه‌ی این نشست گفت: تعامل خوب مدیریت استان با دانشگاه ایلام امتیازی بزرگ و مایه امیدواری برای حل بسیاری از مشکلات جامعه است.
وی با اشاره به جمعیت 25 هزار نفری جمعیت دانشجویی استان، اظهار کرد: سیاست وزارت علوم ارتقاء کیفی آموزش، ارتقاء پژوهشی و فناوری با بهره‌گیری از شرکت‌‎های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری است.
سرپرست وزارت علوم با اشاره به آغاز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام، تصریح کرد: بحمدالله امنیت استان این موضوع را به خوبی تسهیل کرده است.
وی در پاسخ سوالی درباره بودجه‌ی وزارت علوم گفت: بودجه‌ی وزارتخانه در لایحه‌ی بودجه 96 رشد خوبی داشته که امیدواریم در تخصیص‌ها نیز توجه ویژ ه‌ای از سوی دولت به وزارت علوم صورت گیرد و می‌توان گفت که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 20 درصدی اعتبارات هستیم.
هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص زمان معرفی وزیر پیشنهادی وزیر علوم به مجلس، گفت: بر اساس وعده‌ای که از قبل داده شده قرار است وزیر پیشنهادی در مهرماه انجام خواهد شد و هرکسی برای تصدی وزارتخانه معرفی شوند مورد استقبال و حمایت دانشگاه‌ها خواهد بود و نباید فراموش کرد که مدیریت این بخش بسیار دشوار خواهد بود.
وی تاکید کرد: برخی از اظهارنظرها در خصوص وزیر پیشنهادی در حد گمانه‌زنی و احتمالات است و گزینه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور مطرح خواهد شد، شخصیت شناخته شده‌ای است.
سرپرست وزارت علوم در پایان گفت: پیشرفت دانشگاه‌ها در گرو همراهی اساتید، کارکنان و دانشجویان است.
captcha