بانوان حافظ قرآن خانه‌نشین نباشند/ فرمهین مربی قرآن ندارد
کد خبر: 3648881
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
شیرین آبادی:

بانوان حافظ قرآن خانه‌نشین نباشند/ فرمهین مربی قرآن ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مربی و حافظ کل قرآن با بیان اینکه دانش قرآنی مردم فرمهین پایین است و این شهرستان با کمبود مؤسسه و مربی قرآن مواجه است، گفت: بانوان بعد از حفظ قرآن نباید در خانه بمانند و به هر ترتیبی شده از طریق مؤسسات، مدارس یا دانشگاه باید دانش و تجربه خود را به دیگران انتقال دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، بتول شیرین آبادی، مربی رشته حفظ قرآن،2 سال است که با وجود سختی‌های مسیر اراک به فرمهین، برای ارتقای دانش قرآنی مردم فرمهین که به گفته خودش با کمبود مربی و مؤسسه و البته انگیزه ارتقای دانش قرآنی مواجه هستند تلاش می‌کند.
این مربی قرآن با اشاره به پیشینه کار قرآنی خودش گفت: بنده کار قرآنی را از سال 86 شروع کردم به طوری که ابتدا جلسات خانگی را دنبال و سپس آموزش‌های روخوانی و روانخوانی را فرا گرفتم و امروز نزدیک به 10 سال است در زمینه حفظ فعالیت دارم.
این حافظ کل قرآن ادامه داد: مدرک مربی‌گری دوره حفظ را از اوقاف گرفتم و درصدد بودم با توجه به تجاربی که در این زمینه به دست آورده‌ام در شهرستان فرمهین به طور داوطلبانه به آموزش حفظ به دختران مشغول شوم، در حال حاضر برای 7 نفر در کتابخانه ولایت این شهرستان کلاس حفظ برگزار می‌کنم.
وی افزود: شهرستان فرمهین با کمبود مربی و مؤسسه قرآنی مواجه است به نحوی که افزایش سواد قرآنی مردم این شهرستان برای بنده به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است، سواد قرآنی در بین خانواده و حتی روستائیان این شهرستان بسیار پایین است.
این مربی قرآن افزود: در طول سال بانوان زیادی برای حفظ قرآن به بنده مراجعه می‌کنند اما به دلیل مشکلات مختلف از جمله نبود انگیزه در بین راه از تعداد آنها کاسته می‌شود. برای استقبال بیشتر بانوان از رشته حفظ باید تبلیغ کرد و از آنها حمایت مالی و معنوی داشت، متأسفانه تبلیغات قرآنی در شهرستان فرمهین بسیار کم است.
شیرین آبادی بیان کرد: حفظ به تنهایی کافی نیست یک حافظ قرآن باید در کنار حفظ، آگاهی‌های لازم درباره علوم قرآنی را کسب کند و پس از حفظ هم نباید در خانه بماند بلکه به هر ترتیبی که شده از طریق مؤسسات، دانشگاه و مدارس باید دانش و تجربه خود را به دیگران منتقل کند.
این حافظ کل قرآن افزود: حمایت مسئولان شهرستان به منظور فراهم کردن بسترهای لازم تدریس و اشتغال حافظان می‌تواند در این بخش مؤثر باشد تجربه آموزش حفظ قرآن به بانوان فرمهین برای بنده به قدری لذت بخش است که انگیزه ادامه راه را دوچندان می‌کند.
captcha