کمک قمی‌های مقیم پایتخت به نیازمندان قمی
کد خبر: 3649062
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

کمک قمی‌های مقیم پایتخت به نیازمندان قمی

گروه اجتماعی: قمی‌های ساکن تهران با هدف کمک به نیازمندان قمی یک ملک و ۴۰ میلیون تومان کمک نقدی به کمیته امداد اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، اکبر میرشکار، مدیر کل کمیته امداد قم 12 مهر در تشریح طرح مددکاری اسلامی آن را یک طرح موفق دانست و گفت: در این طرح برای هر ۱۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد، یک طلبه مددکار آقا یا خانم معین می‌شود تا بر اساس ارزش های اسلامی، مسائل فرهنگی خانوار را مدیریت کند.
میرشکار با بیان این که این طرح تا کنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته است، گفت: ایجاد تفاهم میان اعضای خانوار و جلوگیری از فروپاشی آنها در اثر طلاق، ایجاد شغل های مناسب و پایدار با کمک خیران و برگزاری دوره های مهارت آموزی برای آشنایی بیشتر مددجویان با عرصه های مختلف اجتماعی از جمله مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح در استان قم است.
مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه درصد بالایی از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد در شهر قم را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند گفت : نیمی از آنها کمتر از ۵۰ سال سن دارند که کمیته امداد قم برای اولین بار در کشور واحدی را  ویژه این قشر از مددجویان راه اندازی کرد تا آنها احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه تلاش کمیته امداد استان قم ارائه خدمات گسترده به مددجویان و توانمند سازی آنها برای رسیدن به درآمد اقتصادی پایدار است گفت : این نهاد در قم برای اولین بار پنل‌های خورشیدی با ظرفیت تولید پنج  کیلو وات برق را در منزل مددجویان اجرا کرد. این طرح می تواند برای هر خانوار تحت حمایت ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان درآمدزایی داشته باشد.
وی با اشاره به این که کمیته امداد به دنبال تجمع نیازمندان در یک منطقه شهری نیست، گفت : داشتن مسکن مناسب یکی از خواسته های مهم مددجویان است که در این زمینه کمیته امداد استان تسهیلاتی را تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان در اختیار مددجویان قرار می دهد تا هر نقطه ای از شهر که خواستند مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنند.
میرشکار با بیان این که اعتبارات این تسهیلات از محل کمک های خیران، حمایت های دولتی و بودجه های کمیته امداد تامین می شود، افزود: تاکنون ۱۵۲ واحد مسکونی به همین شیوه خریداری شده است که با برنامه ریزی های انجام شده این تعداد تا پایان سال به ۲۰۰ واحد خواهد رسید.
وی بیان کرد: کمیته امداد توجه ویژه‌ای به موضوع ازدواج مددجویان دارد و در این زمینه برنامه و بسته های حمایتی مادی و معنوی متنوعی را تدارک دیده است تا مددجویان ازدواجی موفق و پایداری را تجربه کنند.
مدیر کل کمیته امداد قم، با اشاره به ضرورت گسترش امر پسندیده قرض الحسنه گفت : کمیته امداد با کمک خیران، صندوق تخصصی قرض الحسنه امداد ولایت را راه اندازی کرده است که تسهیلات نیازمندان را فقط قرض الحسنه ارائه می کند.
شایسته ذکر است، قمی‌های ساکن تهران در این مراسم با هدف کمک به نیازمندان قمی یک ملک و  ۴۰ میلیون تومان کمک نقدی به کمیته امداد اهدا کرد.
همچنین در حاشیه این مراسم  طرح‌های اکرام ایتام ، محسنین و شفا نیز حامی‌یابی شد.
captcha