بهره‌برداری از سد چم‌شیر گچساران در سال ۹۷
کد خبر: 3650364
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

بهره‌برداری از سد چم‌شیر گچساران در سال ۹۷

گروه اجتماعی: سد چم شیر گچساران با پیشرفت کاری ۷۳ درصد در صورت تامین اعتبار در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، فاضل، معاون اجرایی سد چم‌شیر گچساران روز گذشته، 15 مهرماه اظهار کرد: این طرح هم‌اکنون بیش از ۷۳ درصد رکورددار سدسازی بدون تلفات در کشور پیشرفت کاری دارد.
عملیات ساخت سد چم شیر اولین سد در کشور در سال 89 با مشارکت سرمایه‌گذار چینی (نیروگاه برق این سد توسط مهندسان چینی و بدنه سد به دست مشاوران و مهندسان ایرانی) آغاز شد.
فاضل افزود: سد چمشیر اولین سد کشور است که در طی بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ساعت کار و فعالیت بدون تلفات انسانی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: کم توجهی به ایمنی و حفاظت کار، افزایش حوادث، آسیب دیدگی‌ها و پرداخت‌های فراوان به افراد غرامت دیده را به دنبال دارد.
همچنین، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر ساله ۵ میلیارد متر مکعب آب در استان تولید می شود، اضافه کرد: تاکنون از ظرفیت آب در استان غافل بودیم و نتواسته‌ایم از آن به خوبی استفاده کنیم که با اقدامات انجام شده در حال جبران کمی از این غفلت‌ها هستیم.
نیک‌اقبالی بیان کرد: با احداث سد مخزنی چم شیر، اراضی پائین دست این سد شامل اراضی بندر دیلم در استان بوشهر و اراضی دشت‌های جنوبی استان خوزستان (زیدون، امیدیه و هندیجان) از این طرح بهره‌مند می‌شوند، این درحالی است  که بیشتر مناطق استان دارای مشکل کم آبی هستند و در تابستان امسال 10 شهر استان با تنش آبی مواجه بودند.
همچنین، ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سفر مهرماه 95 به کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است(وجود یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع، شرایط آب‌وهوایی متنوع، بیش از ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی و داشتن 12 درصد منابع آب کشور) که قابلیت تبدیل شدن به پایلوت اقتصاد سبز در زمینه کشاورزی، توسعه گردشگری، کریدور شمال به جنوبرا دارد که باید با حمایت مسئولان بالفعل شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
captcha