شناسایی قوانین اوقاف یک وظیفه همگانی است
کد خبر: 3650579
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

شناسایی قوانین اوقاف یک وظیفه همگانی است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه وجود ابهام در قوانین باعث می‌شود، ادارات اوقاف نتوانند در رسیدگی به مشکلات موقوفات عملکرد مناسبی داشته باشند، گفت: در این خصوص باید کلیه ابهامات شناسایی و راه‌حل‌های پیشنهادی توسط ادارات کل عضو کمیته‌های مشترک قانون و مقررات استان به سازمان ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 16 مهرماه در جلسه کمیته مشترک قوانین و مقررات اوقاف  با حضور معاونان و کارشناسان حقوقی ثبتی ادارات کل اوقاف کردستان و کرمانشاه بر ضرورت شناسای نقاط کور قوانین اوقاف تأکید و اظهار کرد: تسلط بر قوانین اوقاف تنها راه حل حفاظت از موقوفات است.

وی افزود: در تعدادی از قوانین ابهامات و مسائلی وجود دارد که باید با برگزاری این چنین نشست‌هایی و هم اندیشی با وکلا و قضات کار کشته بر شناسایی و ارائه پیشنهاد جهت ابهام زدایی این نقاط اهتمام ورزید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان  با اشاره به اهمیت کارشناسی و نظر سنجی در سطح ادارات کل استان‌ها عنوان کرد: این ادارات کل و شهرستانها هستند که با پرونده های قضایی و مسائل قانونی دفاع از حقوق موقوفات در ارتباط هستند و هر استان با توجه به تجربه و پرونده هایی که در جریان دارد قطعا می تواند کارشناسی مناسبی نسبت به مسائل موجود در قانون اوقاف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود ابهام در قوانین باعث می‌شود،  ادارات اوقاف نتوانند در رسیدگی به مشکلات موقوفات عملکرد مناسبی داشته باشند، بیان کرد: در این خصوص باید کلیه ابهامات شناسایی و راه‌حل‌های پیشنهادی توسط ادارات کل عضو کمیته‌های مشترک قانون و مقررات استان به سازمان ارائه شود.

حجت‌الاسلام نوروزی با تأکید بر اهمیت شناخت قانون اوقاف توسط آحاد مردم یادآور شد: روحانیون، هیأت امناء، مستاجران، متولیان و آحاد مردم باید از قوانین و مقررات اوقافی اطلاع داشته باشند چراکه که امور اوقافی نه تنها بار قانونی دارد بلکه بار شرعی خاصی دارند و حفاظت از موقوفات همواره مورد تاکید بزرگان دین بوده است.

captcha