خیرات محسنین قمی دو برابر متوسط خیرات در کشور است/ 35 هزار نفر تحت پوشش امداد قم
کد خبر: 3650820
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

خیرات محسنین قمی دو برابر متوسط خیرات در کشور است/ 35 هزار نفر تحت پوشش امداد قم

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به میزان بالای صدقات مردم قم در شش ماه اول سال، خیرین قمی را از بهترین خیرین کشور در اموری چون سرپرستی ایتام و کمک به محرومین دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، اکبر میرشکار پیش از ظهر امروز 17 مهر در جمع خبرنگاران گفت: در 6 ماهه 10 امسال شاهد رشد 10 درصدی کمک‎های مردمی بودیم.
وی افزود: حدود 17 میلیارد تومان در قالب‎های مختلف از سوی مردم به اعضای تحت پوشش کمیته امداد واریز شد؛ در 6 ماهه ابتدایی سال 5 میلیارد تومان تحت عنوان صدقه از مردم دریافت شده است؛ سرانه هر نفر قمی در شش ماهه اول امسال نیز 3856 تومان صدقه بوده است که این رقم، دو برابر کل کشور است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: سرانه کمک‎های شش ماهه اول بیش از 13 هزار تومان است؛ این کمک‎ها در عرصه اکرام ایتام و محسنین که به شکل مستقیم از طریق حامی به حساب دو هزار یتیمی واریز می‎‏شود نزدیک به چهار میلیارد و صد میلیون تومان بوده است.
وی گفت: در عرصه زکات فطره و زکات واجب و مستحبی 700 میلیون تومان از سوی مردم اهدا شده است؛ در جشن عاطفه‎ها و اطعام رمضان نیز 2 میلیارد و 600 میلیون تومان از سوی مردم اهدا شده است.
میرشکار بیان کرد: در بخش درمان 4 میلیارد و 400 میلیون تومان در طی شش ماهه اول سال کمک کردند که امیدواریم این سهم در شش ماه دوم بیشتر شود؛ امسال پیش از سال تحصیلی برای همه دانش آموزان و دانشجویان بین 150 تا 200هزار تومان واریز شد که این رقم در کشور بی سابقه است.
وی گفت: در پایان شهریور تعداد خانواده ای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم 20 هزار و 500 نفر بود که مشتمل بر 35 هزار نفر است؛ از این تعداد یک سری افراد خدمات تک خدمتی و چند خدمتی دریافت می کردند ولی مستمری دریافت نمی‎کنند ولی یکسری خدمات دیگری نیز می گیرند؛ البته شهریور امسال نسبت به شهریور پارسال 7 درصد کاهش مدد جو ایجاد شده است که علت آن کاهش مددجو و اشتغالزایی بوده است.
وی تصریح کرد: در شش ماهه اول امسال 5 میلیارد و 600 میلیون بابت درمان نیازمندان تحت پوشش هزینه شده است؛ مددجویانی که کارت درمان کمیته امداد دارمد تقریبا رایگان درمان می‎شوند.
وی تصریح کرد: اهدای وام بلاعوض به نوعروسان یتیم و تحت پوشش کمیته امداد بالغ بر
880 میلیون تومان در شش ماهه اول و اعطای وام قرض الحسنه از طریق صندوق ولایت و اعزام زیارتی 1000 خانواده، خرید 70 مسکن برای ایتام و اعضای تحت پوشش کمیته و اعطای 24 میلیارد تومان وام اشتغال از جمله فعالیت‎های کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است.
وی افزود: متاسفانه بانک‎های استان همکاری خوبی در زمینه اعطای وام به مددجویان ندارند و از بیش از 900 نفری که بر حسب اعتبارات به بانک‌ها ارجاع داده شدند تا کنون تنها بیش از 300 نفر موفق به اخذ وام شدند و مددجویان متاسفانه‎ ماه‎ها است که برای یک وام ناچیز به رغم خوش حسابی آماری و تجربه شده مددجویان در حال تردد به بانک هستند که اصلا زیبنده این شهر نیست.
وی در ادامه به واگذاری 20 دستگاه نیسان از محل اعطای وام کامل خبر داد و گفت: رفع نیازمندی 100 خانواده از طریق نیروگاه‏های خورشیدی در استان؛ تحت پوشش قرارگرفتن 1910 یتیم استان از طرف 20هزار و 50 حامی و معادل پرداختی ماهانه 150 هزارتومانن و برگزاری دو مرحله‎ای جشن عاطفه‎ها در استان قم که مرحله دوم آن 20مهرماه برگزار می‎شود از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده است.
وی تصریح کرد: یکی از فعالیت‎های جدی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزاری طرح مددکاری اسلامی با حضور طلاب حوزه علمیه قم است که در خانواده‎های تحت پوشش اجرا می‎شود.

captcha