رشد چشمگیر سرانه فضای مطالعه در گیلان با تکمیل کتابخانه مرکزی رشت
کد خبر: 3650881
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
نوری تاکید کرد:

رشد چشمگیر سرانه فضای مطالعه در گیلان با تکمیل کتابخانه مرکزی رشت

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: در صورت تکمیل کتابخانه مرکزی رشت سرانه فضای مطالعه در استان با رشد چشمگیری به میزان یک متر و 70 سانتی متر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، هادی نوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان دیروز در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان که با هدف بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی استان و نیز کتابخانه مرکزی شهر رشت صورت گرفت، با ابرار خرسندی از وجود شخصیتی فرهنگی و علمی در راس امور بودجه استان آن را فرصتی مغتنم برای پیشبرد اهداف فرهنگی در استان دانست و بر ضرورت استفاده از این فرصت تاکید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان یکی از مهمترین اهداف کتابخانه های عمومی در حال حاضر را گسترش سخت افزاری امکانات نظیر سرانه فضای مطالعه در استان برشمرد و با بیان اینکه امروز به ازای هر100نفر تنها 80 سانتی متر فضای مطالعه برای رشتوندان موجود است ضرورت تکمیل پروژه درحال احداث کتابخانه مرکزی رشت را عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در صورت تکمیل این کتابخانه عمومی سرانه فضای مطالعه در استان با رشد چشمگیری به میزان یک متر و 70سانتی متر خواهد رسید.

نوری همچنین با اشاره به وجود 107 باب کتابخانه عمومی در استان گیلان تزریق منابع مالی پایدار برای رفع نیازها و ارائه خدمات مناسب به مراجعین و جلب و جذب والدین و فرزندان به کتابخانه ها را از اصلی ترین دغدغه های آنها برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه به فعالیت های جنبی گستره کتابخانه های عمومی در کنار وظیفه ذاتی خود یعنی امانت کتاب نیز اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی امروز با ایجاد بخش های مختلف نظیر بخش مستقل کودک و نوجوان، کافی نت و انجام فعالیت های فرهنگی به صورت جدی فرهنگ مطالعه و خواندن را در بین همه اقشار جامعه ترویج می کنند.

یادآور می شود، پس از این دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با همراهی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان و معاونین و مسئولین دو دستگاه از پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت و کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت و بخش ویژه گویا و بریل این کتابخانه بازدید و ضمن گفتگو با مسئولین این کتابخانه ها از نزدیک در جریان پیشرفت و فعالیت این کتابخانه ها قرار گرفت.

captcha