کانون‌های مساجد کارگروه اندیشه‌ورز در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل دهند
کد خبر: 3651866
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

کانون‌های مساجد کارگروه اندیشه‌ورز در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل دهند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی با تصریح به اینکه ما اقتصاد مقاومتی را باید در درون خانواده‌ها پیگیری کنیم،گفت: هر کدام از کانون‌های مساجد روستایی کارگروه و هیئت اندیشه‌ورز در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل دهند، جوانان را دعوت کنید و فکر کنید چطور می‌شود اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در همایش منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی استان خوزستان که امروز 19 مهر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با اشاره به موضوع جلسه(برقراری تفاهم‌نامه میان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و اداره‌کل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: ترکیب و هم‌افزایی در این جلسه خیلی جالب است. نکته‌ای که در سخنان مدیرکل امور روستایی استانداری گفته شد مبنی بر اینکه ما اقتصاد مقاومتی را باید در درون خانواده‌ها پیگیری کنیم، نکته‌ای دقیق و مهم است.

وی اظهار کرد: اگر ما دنبال اقتصاد مقاومتی در خانه و خانواده‌ می‌گردیم پس باید دنبال اصل مقاومت در روستاها باشیم؛ این مبنای امام(ره) بود. امام در چند دیداری که با عشایر داشتند، کلیدی‌ترین مسائل انقلاب را با آنها مطرح کردند. الان می‌توانیم تحلیل کنیم قصه چه بوده است. امام می‌فرمود: «عشایر ذخایر انقلابند.» اگر می‌خواهیم کشور مقاومی داشته باشیم، اول باید در روستاها دنبال آن باشیم، اگر دنبال علی هاشمی‌ها می‌گردید باید در نیروهای روستا او را پیدا کنید؛ علی هاشمی و بسیاری از شهدای شاخص کشور و سرداران ما از روستا بودند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ما روستا را باید از حیث اقتصاد خانوار، توسعه و تأسیسات و فرهنگ‌سازی شناسایی کنیم، گفت: روستاها خیلی مهم هستند، اینکه منیوحی 30 حافظ قرآن دارد خیلی برزگ است، فعالیت‌های فرهنگی که در ماهشهر و شوش گزارش داده شد و نمونه خروار است، خیلی مهم هستند. اگر امروز جامعه ما سرپا است به دلیل همین است.

حاجتی تصریح کرد: نکته دیگر این  است که ما تهدیدهایی داریم، فرصت‌هایی هم داریم که هر دو خیلی مهم هستند. اما فرصت‌های ما بیش از تهدیدهاست و تهدیدها به خاطر فرصت‌های ما است. اگر مشکلی داریم به دلیل این است که از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم.

وی با تأکید بر اینکه این جلسه و همکاری بین کانون‌های مساجد و اداره‌کل امور روستایی ادامه پیدا کند، گفت: ما تهدیدهای زیربنایی در استان داریم؛ فرهنگ کار ما در خوزستان لطمه خورده است. شرکت نفت همان مقدار که مفید بود، ده برابر به حال خوزستان مضر بود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: بسیاری از فرهنگ‌ها در میان ما طبق اسلام نیست، عروسی و عزای ما طبق اسلام نیست. اینها تهدیدات زیربنایی است. چه کسی باید درباره اینها کار کند؟ آتش به اختیار یعنی اینکه برویم در روستاها و فرهنگ‌سازی کنیم. امام همان اول فرمود: «مساجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید.» اتفاقاتی که در سوریه افتاد به این دلیل بود که از مساجد غفلت شد. فرمایش امام این است به داد اسلام برسید. حتی اگر امام جماعت ندارید، نداشته باشید. هنگام اذان مسجد را باز کنید و بگذارید صدای اذان به گوش مردم برسد. مساجد را جدی بگیرید.

جاجتی در پایان پیشنهاد کرد: هر کدام از کانون‌های مساجد روستایی کارگروه و هیئت اندیشه‌ورز در حوزه اقتصاد مقاومتی شکل دهند. بیکاری و عدم اشتغال ما را تهدید می‌کند و هزار بدبختی پشت آن است. شما عهده‌دار مقوله فرهنگ هستید و فرهنگ، کار می‌سازد. مساجد به دست شماست. جوانان را به آن دعوت کنید و فکر کنید چطور می‌شود اشتغال ایجاد کرد ولو برای دو نفر. روز قیامت از ما سؤال می‌کنند در مسئولیتی که بودید چه کردید و چقدر برای ضروریت دویدید؟ امروز موظفید چراغ مساجد، منبر و روضه اباعبدالله(ع)‌ را روشن نگه دارید.

captcha