مطالعه، لازمه سرایش شعر جوششی است
کد خبر: 3652699
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

مطالعه، لازمه سرایش شعر جوششی است

گروه فرهنگی: شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در آیین «دو پنجره» گفت: خواندن و شنیدن، زمینه‌ساز سرایش شعر جوششی و نقطه‌ آغازی برای عمق‌بخشی به اثر است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، شاهین رهنما، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در آیین «دو پنجره» که امروز با همراهی بیش از 70 عضو نوجوان کارگاه‌های ادبی کانون استان گیلان صورت‌گرفت،گفت: هنگامی که نوجوان بخواند و بشنود، جوشش شعری در او اتفاق می افتد و دیگر نیازی به کوشش برای سرودن شعر نخواهد‌داشت.

وی ادامه داد: شعر جوششی بیان‌گر تغییر جایگاه اثر شاعر از سطح به عمق است و برهمین اساس دوری از کلیشه و تکرار، به سرایش اشعار بدیع و ماندگار منجر می شود.

شاعر مجموعه‌ شعر«غم‌های قلابی» هم چنین در پاسخ به پرسش عضو نوجوان در ارتباط با چگونگی ارتباط افزون‌تر با مخاطب گفت: باید تلاش‌کرد برای جذب مخاطب نوجوان نه کودک بود و نه بزر‌گ‌سال؛ بلکه می بایست نوجوان بود و  این امر نیز نیازمند مطالعه و همراه‌شدن با نگاه نو و تحول‌‌گرای این نسل است.

این شاعر و نویسنده گیلانی در این میان ضرورت پرداختن به اشعار دینی و عاشورایی را مورد تاکید قرارداد و با تبیین این مساله که شعر این حوزه نیازمند هوای تازه  و پوست‌اندازی است، تصریح‌کرد: این امر به نوبه خود پذیرش جامعه را طلب می کند و از این رو می بایست آن‌گونه بنویسیم و بسراییم که از مخاطب امروزی خود جدا نشویم.

اشاره به اثر‌بخشی فعالیت‌های ادبی  مراکز فرهنگی هنری کانون بخش‌پایانی سخنان شاعر«یک راه کوتاه تا ماه » بود و وی ضمن تمجید از مربیان این مجموعه فرهنگی، به اعضای نوجوان توصیه‌کرد با مطالعه‌ آثار و بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران، در مسیر رشد و تعالی گام ‌بردارند.

captcha