استفاده از امکانات جدید در ترویج فرهنگ قرآنی ضروری است
کد خبر: 3653815
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

استفاده از امکانات جدید در ترویج فرهنگ قرآنی ضروری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: استفاده از ابزار و امکانات جدید مانند فضای مجازی در ترویج فرهنگ قرآنی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای قرآن بنیاد استان با بیان اینکه قرآن کریم مهمترین منبع حقوق اسلام است، گفت: این کتاب آسمانی دستورالعمل زندگی ماست که توسط پیامبر اکرم(ص) برای بشر نازل شده است.
وی افزود: مسلمانان با تمسک به قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) می‌توانند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند و از گمراهی نجات یابند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: شهدای ما طی هشت سال دفاع مقدس در مواقعی که احساس خطر می‌کردند به مفاهیم قرآن کریم و احادیث اهل‌بیت(ع) تمسک می‌جستند و موفق هم می‌شدند.
حقایق‌پور با بیان اینکه هر چه داریم از قرآن کریم است، افزود: همه قشرهای مختلف مردم باید تلاش کنند تا خودشان را به این کتاب آسمانی نزدیک کنند تا کمتر دچار مشکلات شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی و بی‌اخلاقی‌هایی در جامعه وجود دارد، گفت: رفع این آسیب‌ها در گرو تمسک به آیات و مفاهیم قرآن کریم است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: هر فردی که در جامعه به قرآن کریم تمسک بجوید راحت‌تر می‌تواند مشکلات زندگی خود را برطرف کند.
وی استفاده از ابزار و امکانات جدید مانند فضای مجازی را در ترویج فرهنگ قرآنی ضروری دانست و گفت: باید با استفاده از چنین امکاناتی این فرهنگ را بین کودکان، نوجوانان و جوانان ترویج داد.
حقایق‌پور با بیان اینکه اگر در جامعه دچار مشکلاتی هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مسایل فرهنگی است، افزود: باید برنامه‌های ترویجی موثری با همکاری یکدیگر و با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگ قرآنی اجرا کرد.
وی افزود: همچنین کارکنان بنیاد بایستی در اجرای برنامه‌های قرآنی، ایده و برنامه‌های جدید ارایه دهند تا بتوانیم براساس چهارچوب قوانین و مقررات، آنها را اجرا کنیم و توفیقات خوبی را به دست آوریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی از جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت بنیاد است که برگرفته از مفاهیم قرآن کریم است.
وی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله قرآنی تاکید کرد و افزود: باید در استفاده از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی تلاش کرد تا بتوانیم برنامه‌های خوبی با هدف اشاعه‌ فرهنگ قرآنی برای جامعه هدف برگزار کنیم.
این مسئول با اشاره به وصایای شهدا گفت: این وصیت‌نامه‌ها هدایت‌گر آحاد جامعه هستند و آحاد جامعه با مطالعه آنها می‌توانند در مسیر درست حرکت کنند.
در این مراسم، حاضرین نقطه نظرات خود را در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارایه کردند.
گفتنی است، در این جلسه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از کارکنان بنیاد در کانون فرهنگی شاهد استان قزوین با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل کرد.
captcha