27 مهرماه؛ افتتاح هفتمین جشنواره شکرگزاری برداشت انگور هزاوه
کد خبر: 3654044
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
حسینی خبر داد:

27 مهرماه؛ افتتاح هفتمین جشنواره شکرگزاری برداشت انگور هزاوه

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: هفتمین جشنواره شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه اراک روز پنجشنبه 27 مهرماه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی امروز سه شنبه 25 مهر ماه گفت: هفتمین جشنواره شکرگزاری برداشت انگور روستای هزاوه اراک ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 27 مهرماه افتتاح می‌شود.
حسینی افزود: در حاشیه این آئین که به همت و همکاری اهالی روستای هزاوه، دهیاری و بخشداری مرکزی و به مدت یک هفته در محل آستان مقدس امامزاده سلطان احمد برگزار می‌شود نمایشگاه عرضه محصولات و فرآورده‌‌های انگور نیز دایر است.
وی ادامه داد: هر ساله مردم سراسر استان و بسیاری از گردشگران کشور برای شرکت در این جشنواره به روستای هزاوه سفر می‌کنند و پیش‌بینی می شود امسال هم استقبال مطلوبی از این جشنواره صورت گیرد.
حسینی تصریح کرد: شیره انگور و فن و مهارت تهیه آن در هزاوه بدلیل استفاده از خاکی خاص در این عمل منحصر به فرد بوده و به همین دلیل رنگ شیره تولیدی این روستا سفید است که در فرآورده‌های مشابه نقاط دیگر کشور مانند ندارد.
وی در خصوص اهمیت انگور در زندگی اهالی هزاوه گفت: در هزاوه زندگی مردم با انگور اجین شده به گونه‌ای که اهالی جز پرورش انگور و کار در تاکستان‌ها شغل دیگری اختیار نمی‌کنند و چنان این درهم تنیدگی بین تاک و فرهنگ روستا قوی است که با نگاهی به نقشه هوایی این روستا متوجه خواهیم شد که این روستا باغ- روستا است و در اصل، بافت مسکونی با باغ‌های انبوه انگور احاطه شده است.
captcha